Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS 10.6.6 stänger av USB-enheter.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-25 12:55

Jag får ständigt upp en ruta som säger att USB drar för mycket ström från datorn och därför stänger av en eller flera USB-enheter. De kommer fem sådana överlappade meddelanden samtidigt, med 10-15 sekunders mellanrum (ibland bara med en ruta). Kan knappt jobba på maskinen (PowrBook Pro) eftersom dessa meddelanden hela tiden gör att jag måste tryckas OK. Det märkliga är att de kommer även när jag inte har någon USB-enhet inkopplad, startat om datorn, kört Onyx. Så här var det aldrig med OS 10.5.8 trots att jag hade flertal USB-enheter inkopplade. Det märkliga är att, trots meddelandet, så funkar skrivaren med USB-anslutning. Hur göra för att få stop på detta som verkar vara en systembug.

Och det är exakt samma USB-enheter som är inkopplade nu, som också var där när du körde 10.5.8?

I samma dator, i samma portar, via samma hubbar?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-25 14:52

Det kan ju vara som så att beteendet på USB-porten map strömmatningen var lika även på Mac OS X 10.5.8-tiden, men att du inte fick några varningsmeddelanden. Har du kollat upp vad som egentligen hände på USB-porten? Och vad säger Apple om hur dom följer USB-standarden? För att inte tala om alla dina USB-enheter som du ansluter till din Mac?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-25 15:47

Allt är samma, dator, portar (prövat alla), utrustning (främst en skrivare). Det är ju möjligt att jag inte fick något varningsmeddelande när jag körde OS 10.5.8, men att 10.6.6 ger det. Men det underliga är ju att meddelandena kommer trots att jag inte har använt någon port (efter att ha startat om datorn) - och verkar blivit permanenta. Vad som hände på USB-porten ? - har jag ingen aning om. Hur tar man reda på det ? Och jag utgår från att Apple följer standard (2.0), liksom min Samsungskrivare (ett år gammal).

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-02-25 22:55
Ursprungligen av Leif G.:

Kan knappt jobba på maskinen (PowrBook Pro) eftersom dessa meddelanden hela tiden gör att jag måste tryckas OK.

PowerBook och 10.6.6, hur får du det att fungera överhuvudtaget? Snow Leopard kan bara köras på maskiner med Intel-processor.

Senast redigerat 2011-02-25 23:25
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-26 00:43
Ursprungligen av Mija:

PowerBook och 10.6.6, hur får du det att fungera överhuvudtaget? Snow Leopard kan bara köras på maskiner med Intel-processor.

Det har ju aldrig funnit en PowerBook Pro, så jag är villig att förlåta TS och tro att denne menar ändå en MacBook Pro.

1
Bevaka tråden