Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla PS2 till macbook pro 2011?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kom på att jag bara använder TVn till att spela playstation 2. Om jag skulle kunna koppla spelet till min nya macbook pro 17" så kan jag sälja TVn :).

Så undrar om det är möjligt? Skulle det funka med en sån här sladd till exempel?

Scart to displayport cable products, buy Scart to displayport cable products from alibaba.com

stoppa i PS2s SCART i den och sen in i displayporten i macbooken.

Tack på förhand

Displayporten på datorn är väl bara för ut och inte in.

Jasså. Jag trodde det funkade åt båda hållen med den nya thunderboltgrejen?

Apple - MacBook Pro - Technical specifications of the 15-inch model.

Citat:

Thunderbolt digital video output

Native Mini DisplayPort output
DVI output using Mini DisplayPort to DVI Adapter (optional)
VGA output using Mini DisplayPort to VGA Adapter (optional)
Dual-link DVI output using Mini DisplayPort to Dual-Link DVI Adapter supports 30-inch Apple Cinema HD Display (optional)
HDMI audio and video output using a third-party Mini DisplayPort to HDMI Adapter

Eyetv 250? tydligen en liten USB tv mottagare som verkar fungera. någon som testat?

Ursprungligen av StureKnas:

Eyetv 250? tydligen en liten USB tv mottagare som verkar fungera. någon som testat?

Det är en helt annan sak och bör funka så länge du har något du kan koppla in i den som input.

Eyetv funkar bara bra, kört PS2 & PS3 via elgatos hårdvara.

Ursprungligen av wilhelmsson:

Eyetv funkar bara bra, kört PS2 & PS3 via elgatos hårdvara.

Håller med. Jag har kört PS2 till iMac G5 via Eyetv 250, funkar jättebra. Dock verkar inte tv-kortet finnas kvar i Elgatos sortiment. Kolla på eBay.

Inte? Släpptes en HD version för några månader sen, konstigt!

1
Bevaka tråden