Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guldring som minne - Idéer sökes

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-24 22:10

Hej!

Är ju egentligen en högst personlig sak jag frågar för ni har ju inte lätt att veta hur jag och min familj är, men jag kan ändå behöva lite tips och idéer, och det brukar här finnas rikligt av på detta forum.

Under det förra året så gick både min morfar och min mor bort. Efter sig lämnade dem en hel del smycken. Som jag tänkte göra om på något sätt

Så jag tänkte höra med er om ni har några bra idéer för hur man ska kunna få en guldring att representera min mor och min morfar. Men som sagt svårt för er då ni inte känner dem men tänkte att det kanske finns en del klassiska saker som man kan tänka på t.ex. :

- Mor och morfar
- Far och dotter
- "ung" och gammal (Mor 40-talist och Morfar 10-talist)

Jag har själv lite svårt för att visualisera mig hur detta skulle kunna se ut på en ring.

Sen är jag inte så mycket för "pråligt" men någon form av sten behöver inte vara fel att ha på den.

En annan idé som jag själv har tänkt på är 2 st "rör"-ringar med namn på bara liknande detta:

http://www.24karat.se/files/bilder/Utsidant.jpg

Har ni några andra idéer?

Tack på förhand

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-25 12:03

Jag skulle aldrig göra om dem, utan behålla dem som de är. Jag tror värdet behålls bättre, och personligen skulle jag vilja ha dem som de hade dem.

1
Bevaka tråden