Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför försvann Apples 24" LED skärm?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-02-24 16:38

Ja, varför?

Medan förra generationens skärmar hängde med i en halv evighet var 24:an kortlivad. Varför? För hårdkonkurrens bland andra 24 skärmar?

Jag upptäckte inte detta förrän nu, när jag började drömma om en 13" MBP och 24" på kontoret. 27:an känns både onödigt stor för icke-mediarelaterat arbete och för dyr.

Det var väl bara 2000 kr skillnad i pris mellan den och 27-tummaren? 8500 mot 10500. Kanske inte sålde så bra.

Kanske blir det 21 eller 27 tum i framtiden, precis som iMac. Med 16:9-format på båda.

Ändrade till svenskt pris.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-24 16:46
Ursprungligen av planB:

Ja, varför?

Medan förra generationens skärmar hängde med i en halv evighet var 24:an kortlivad. Varför? För hårdkonkurrens bland andra 24 skärmar?

tror mer på att Apple förenklat genom att de inte har 24" imac längre. 27" skärmr köper de in i miljontal till iMac 27". Du kan säkert hitta en ny eller begagnad i bra skick 24" Apple skärm hos någon återförsäljare eller på eBay etc.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-02-24 21:58
Ursprungligen av Tabb:

tror mer på att Apple förenklat genom att de inte har 24" imac längre. 27" skärmr köper de in i miljontal till iMac 27". Du kan säkert hitta en ny eller begagnad i bra skick 24" Apple skärm hos någon återförsäljare eller på eBay etc.

Det låter rimligt, de borde kunna göra en 21" variant också utan större ansträngning.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-02-24 21:27

ELLER så köper man Dells Ultrasharp U2711 + en adapter mDP->DP och sparar några tusenlappar. 7000 ink moms! 27 tum är inte för stort.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-02-24 21:48
Ursprungligen av jonasn:

ELLER så köper man Dells Ultrasharp U2711 + en adapter mDP->DP och sparar några tusenlappar. 7000 ink moms! 27 tum är inte för stort.

Bortsett från att det är icke-Apple så har den ju inte heller samma eleganta lösning för bärbara med strömförsörning etc.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-02-25 00:21
Ursprungligen av planB:

Bortsett från att det är icke-Apple så har den ju inte heller samma eleganta lösning för bärbara med strömförsörning etc.

Sant. Jag skulle också vilja ha en Apple-skärm av just de anledningarna. Men när det skiljer över 3000 i pris känns det faktiskt som att det inte är värt det. Dell-skärmen är väl inte direkt ful, har anti-glare (smaksak) och ska enligt uppgift ha samma panel som Apples skärm. För mig blev det en Dell.

Sorry om det blev lite OT.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-24 22:12

Jag har en 24" som knappt är använd.
1,5 år gammal.
Ge ett bud.

1
Bevaka tråden