Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store nere! (2011-02-24)

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu händer det

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-24 11:42

Äntligen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 11:58

Fast vi brukar ha separata trådar om när Apple står går ner, eftersom det *kan* vara annat än specifikt MacBook Pro...

Ursprungligen av Adrian B:

...när Apple står går ner...

Heh, "Apple står", här snackar vi försvenskning

...så jag öppnar tråden igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-24 13:02

Tack Adrian, vaket agerande.

Kanon! Är faktiskt möjligt att det kommer mer skoj

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-02-24 13:11

Bra att du öppnade tråden Adrian. Ingen vet ju om Apple skulle lägga upp något mer än Macbook Pros. Eller, ingen vet ju vad Apple kommer lägga upp överhuvudtaget.

Ett litet rykte om vad mer som kan komma...

Cringely tror att det även kommer en Mac Mini med Light Peak/Thunderbolt:
I, Cringely » Blog Archive » Attack of the Minis - Cringely on technology

Light Peak i Mini, se till att få fram en BD spelare och stöd för HD ljud istället innan dess har Minin inget att göra som en HTPC dator!
Säljer min nu efter haft Mini´s i många år med Plex blir det en riktigt Dune HD istället som klarar biffen.
Så tyvärr Apple gör om gör rätt lyssna på vad follk vill ha istället för bara gå efter Steve´s pipa

Ursprungligen av @ndreas:

Light Peak i Mini, se till att få fram en BD spelare och stöd för HD ljud istället innan dess har Minin inget att göra som en HTPC dator!
Säljer min nu efter haft Mini´s i många år med Plex blir det en riktigt Dune HD istället som klarar biffen.
Så tyvärr Apple gör om gör rätt lyssna på vad follk vill ha istället för bara gå efter Steve´s pipa

Du kommer nog att få vänta otroligt länge på att Apple sätter in BD i sina produkter - om det ens sker över huvud taget. Om jag har förstått det rätt så tror inte Apple på skivan som format i framtiden. Dessutom vill jag minnas att det finns oenigheter kring hur det ska implementeras eftersom Apple inte vill släppa in nödvändig kod i operativsystems kärna. Det senare är jag dock osäker på.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-24 14:26
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Du kommer nog att få vänta otroligt länge på att Apple sätter in BD i sina produkter - om det ens sker över huvud taget. Om jag har förstått det rätt så tror inte Apple på skivan som format i framtiden. Dessutom vill jag minnas att det finns oenigheter kring hur det ska implementeras eftersom Apple inte vill släppa in nödvändig kod i operativsystems kärna. Det senare är jag dock osäker på.

Möjligtvis kan det komma BD-spelare med Light Peak anslutningar, det vore inte helt fel.

Därför min Mini nu är till försäljning
Vet att det aldrig kommer ske och har inte haft förhoppningar till det heller tycker bara det är synd!
Jag är inte heller för fysisk media men BluRay kommer leva kvar och om det nu bara är iTunes med sitt 720p och iTunes låsning för att se på film på en Appleburk ja då tycker jag det är väldigt tråkigt.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-24 14:26
Ursprungligen av @ndreas:

Light Peak i Mini, se till att få fram en BD spelare och stöd för HD ljud istället innan dess har Minin inget att göra som en HTPC dator!

Mini har stöd för HD ljud.

Ursprungligen av JesperA:

Mini har stöd för HD ljud.

Jo tjena! inte ens om kärnan fanns i OSX skulle du klara få ut DTS-HD då grafikkortet inte ens stöder detta.
Men du kanske har en moddad Mac Mini

Ursprungligen av @ndreas:

Jo tjena! inte ens om kärnan fanns i OSX skulle du klara få ut DTS-HD då grafikkortet inte ens stöder detta.
Men du kanske har en moddad Mac Mini

Känns lite off-topic?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-24 14:39
Ursprungligen av @ndreas:

Jo tjena! inte ens om kärnan fanns i OSX skulle du klara få ut DTS-HD då grafikkortet inte ens stöder detta.
Men du kanske har en moddad Mac Mini

Jag lever i en värld där DTS-HD inte är det enda HD, fast aja, du kanske lever någon annanstans. Men detta är offtopic

@JesperA
Du skriver Mini har stöd för HD ljud då menar man DTS-HD, True HD
Men du menar att den har stöd för ljud via HDMI visst, men det är inte HD ljud Huvudsaken är ju att vi förstår varandra eller hur hehe

Nu är amreikanska Apple Store uppe! Ny MacBook Pro, som sagt ...

Ursprungligen av @ndreas:

...innan dess har Minin inget att göra som en HTPC dator!...

Men han pratar inte om HTPC - han pratar om Minin som någon slags ersättare för Xserve.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 14:27

Intel har sitt pressevent 10:00 PST, inte kan väl Apple Store ligga ner så länge?

Tror ni det är dags för nya Apple TV även här i Sverige?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-24 14:39

nu så nya MBP

Apple - MacBook Pro - The new MacBook Pro. Huge leaps in performance.

Grafikkortet i dem nya är outstanding! kan jag säga! äntligen att de kommer en nya Mac som har det senaste inom grafikkort

  • Medlem
  • Harestad
  • 2011-02-24 14:40

bjango: The new MacBook Pro models now available: Apple - MacBook Pro - The new MacBook Pro. Huge leaps in performance.

Vilken besvikelse ?
Samma form, sketen upplösning på 13" fortfarande Superdrive och tjock jahopp vad skall jag nu bränna pengarna på.

  • Medlem
  • 2011-02-24 14:59
Ursprungligen av @ndreas:

Vilken besvikelse ?
Samma form, sketen upplösning på 13" fortfarande Superdrive och tjock jahopp vad skall jag nu bränna pengarna på.

En MBA kanske? tunn, grym skärm och utan Superdirve! Ett givet val.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-24 14:46

ok, nu blir det offtopic här. Diskussion om användningsområden för Mini hör inte hemma här.
för MBP har vi redan en tråd också...

"Thunderbolt port (up to 10Gbps)"

Betyder det att man alltså inte började med koppar och går direkt på den "finare" tekniken?

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-02-24 15:02
Ursprungligen av Tobias Schelin:

"Thunderbolt port (up to 10Gbps)"

Betyder det att man alltså inte började med koppar och går direkt på den "finare" tekniken?

Nej, det är koppar.

Bevaka tråden