Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

X10 Mini och mac

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ber genast om ursäkt för min gränslösa okunnighet på området, men mobiltelefoner har jag verkligen inget hum om. :"> Hoppas på kloka människor här.

Min gamla mobil som är färdig att skickas till Skansen måste bytas ut. Har kikat lite på Ericssons X10 mini och kusinen pro. Har någon haft en sådan i kombination med en mac? Kan man få den att samarbeta med iTunes på något vis? Kan jag backa upp telefonens kontakter på macen? Kommer använda telefonen som ersättare till en antik iPod och kortare samtal samt SMS, inte just mycket mer. Kul om det funkar med fejan och twitter, men ids inte mecka med mail i en sådan liten telefon.

(Ja iPhone är fantastiskt mysiga, men väldigt, väldigt dyra ... trisslott?)

Alla kloka råd emottages tacksamt!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2010-12-17 18:17

Jag har inte testat att synka användare med iTunes eller kalendern, tror inte det funkar,
men något som funkar är att drag-n-drop låtar, podcasts och filmer från iTunes
till min X10i (stora modellen alltså).

Mitt förslag är att du ringer till Sony ericsson support och frågar detta. Det ger dig en indikation på hur Mac inriktad deras support är och du köper ju inte bara en telefon, supporten att få din dator och din telefon att fungera som ett par bör också beaktas.

Google styr i kärnan vad android enheterna blir rent tekniskt, apple styr vad iphone blir rent tekniskt.

Hur många bolag vill du vara beroende av?

Prisbilden på en Iphone är inte bara hårdvara och mjukvara idag. Hur blir det framöver med framför allt mjukvaran? Så skulle jag tänka.

Hoppas du fick några mer tankar av detta.

Har vart macanvändare i ca 100, år. Men när jag köpte mig en ny mobil, en X10i fick jag problem, förutsatte att det skulle funka med iSynck som vanligt men tyvärr. Hur löser jag det att jag vill synka adresser, almanacka osv. Hoppas på svar

Ursprungligen av mollerpojken:

Har vart macanvändare i ca 100, år. Men när jag köpte mig en ny mobil, en X10i fick jag problem, förutsatte att det skulle funka med iSynck som vanligt men tyvärr. Hur löser jag det att jag vill synka adresser, almanacka osv. Hoppas på svar

Googla på nätet efter insticksfil till iSynk för din mobilmodell - det finns garanterat. Sedan är det bar att installera filen - och iSync kommer att hitta din mobil. Jag har gjort till flera SE Nokia och Siemens - inga problem att hitta.

Hittade inget tyvärr, kan det vara så att Android lurana inte funkar med iSync. Ser gärna länk till lämplig fil, tack på förhand

1
Bevaka tråden