Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel gratis webbsida för Excelblad/statistik?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om någon kan rekommendera ett ställe där man kan lägga upp en enkel (gratis) webbsida där kan ladda upp egna HTML sidor ?

Jag skriver statistik för alla våra ishockey matcher, men han som sköter klubbens webbsida har fått hjärnsläpp och... Äh, anledningen spelar ingen roll.

Jag vill enkelt kunna lägga upp statistiken i HTML som jag skapade från Excelblad.

LCR

  • Medlem
  • 2010-11-20 19:23

Skulle det inte funka lika bra med ett gratis forum, typ phpBB, där du istället lägger upp excelarken?

Dropbox funkar finemang till det, och mycket mer. Adressen blir inte den snyggaste, men det går att använda t ex bit.ly för att ordna en bättre.

Jag vill presentera statistiken som en vanlig webbsida, man ska inte behöva ladda hem vare sej Excel eller PDF filer, bar se statistiken på sidan.

Ungefär så här fast inte så kommersiellt

www.brynas.se

All statistik har jag redan gjort i Excel men vill bara göra en enkel HTML export, inte en massa andra steg eftersom jobbet måste göras om efter varje match.

LCR

  • Oregistrerad
  • 2010-11-20 21:02

Varför inte göra det i google docs? Du kan dela google docs med andra utan att kräva inloggning och du kan köra det i en iframe.

du kan också konvertera dina excelfiler till gdocs

LCR: Dropbox funkar jättebra till att lägga upp hemsidor med, det är bara att lägga filerna i public-mappen. Google Docs som studiox tar upp är också en bra lösning.

Update:

Jag hittade en jätte bra lösning för mina behov (enkla)

Zoomin - Gratis hemsida med blogg, fotoalbum och webbkalender

LCR

Update:

Zoomin.se lägger ner, men n.nu har en ganska enkelt upplägg gratis.

Du kan ju spara som HTML direkt från Excel, så är inte problemet bara var du ska lägga de filerna?

Nu har det faktiskt utvecklats ganska mycket där det inte längre bara är statistik det handlar om längre. Min webbsida innehåller nu en massa skriven text med bilder och jag tänkte bara tipsa om Free website! N.nu som verkar vara riktigt bra. Jag har ännu inte flyttat dit från Zoomin, dock.

Vi gick ju om Norrtälje IK i tabellen och NIK skriver knappt någonting på sin officiella sida, det gör iofs inte RIF heller (därav att jag startade min egen sida)...

1
Bevaka tråden