Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

långsam nedladdning i utorrent

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-21 19:27

Hej!

Har ibland problem med utorrent, nedladdningarna går väldigt långsamt och ibland blir även Firefox jättesegt när jag har igång utorrent. Har kollat runt lite i andra trådar för att hitta en lösning och när jag minskade antalet portar verkar Firefox funka som vanligt igen, men utorrent står fortfarande och harvar på mellan 0,1-40 kbps, trots många seeds. Tidigare idag hade jag en hastighet på 800 kbps (och snabbare än så blir det inte, har inte världens bredbandshastighet..) men hade blivit väldigt glad om det iaf kom upp i några hundra kbps..

Om någon kunde hjälpa mig hade jag blivit jätteglad!

  • Oregistrerad
  • 2011-02-21 19:56

1.) kolla dina brandväggsinställningar
2.) kolla dina brandväggsinställningar
3.) kolla dina brandväggsinställningar
4.) kolla dina brandväggsinställningar
5.) kolla dina brandväggsinställningar

Där fick du 5 tips

Ursprungligen av noja:

Hej!

Har ibland problem med utorrent, nedladdningarna går väldigt långsamt och ibland blir även Firefox jättesegt när jag har igång utorrent. Har kollat runt lite i andra trådar för att hitta en lösning och när jag minskade antalet portar verkar Firefox funka som vanligt igen, men utorrent står fortfarande och harvar på mellan 0,1-40 kbps, trots många seeds. Tidigare idag hade jag en hastighet på 800 kbps (och snabbare än så blir det inte, har inte världens bredbandshastighet..) men hade blivit väldigt glad om det iaf kom upp i några hundra kbps..

Om någon kunde hjälpa mig hade jag blivit jätteglad!

Ofta så är det något som hindrar trafiken att gå igenom obehindrat. Har du öppnat portarna i din eventuella brandvägg och/eller router? Är dessa uppsatta så att de skickar vidare till din interna ip-adress på rätt sätt? Jag vet inte vad du kan på detta område.

Du kan också testa använda dig av en annan klient och se om det hjälper dig. Ett exempel på en annan klient är Transmission.

För övrigt så ska du vara varmt välkommen till 99mac! Skriv gärna några rader om dig själv under det forum som finns för Personliga presentationer (klicka här).

Har i flera år begränsat uppladdningshastigheten till 32kb/s, både Telia och BBB, och har då fått snabbast nedladdning.

Antar att du inte laddar från döda torrents?

Är det något annat i datorn som tar bandbredd?

Har du öppnat portar i routern eller som sagt var, brandväggen? PortForward.com - Port Forwarding Guides Listed by Manufacturer and Model

Ursprungligen av wilhelmsson:

Har i flera år begränsat uppladdningshastigheten till 32kb/s, både Telia och BBB, och har då fått snabbast nedladdning.

Det kan tilläggas att detta är främst aktuellt vid ADSL och andra tekniker som inte har så kallade full-duplex (dvs. att hastigheterna utåt och inåt är oberoende eller beroende av varandra).

  • Oregistrerad
  • 2011-02-23 09:09
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det kan tilläggas att detta är främst aktuellt vid ADSL och andra tekniker som inte har så kallade full-duplex (dvs. att hastigheterna utåt och inåt är oberoende eller beroende av varandra).

OT: Full-duplex betyder egentligen bara att du kan skicka och ta emot samtidigt, vilket du självklart kan över DSL. Det du menar är att hastigheten är asymmetrisk, dvs. inte samma förhållande råder i båda riktningarna.

Detta är vanligt på även andra typer av bredbandsuppkopplingar, exempevis KabelTV (ComHem erbjuder 100 Mbit ner men 10 Mbit up, samt Bredbandsbolaget erbjuder 60-100 Mbit ner medan 8-10 upp)

Noja får gärna berätta vad han har för internetuppkoppling också även om jag inte tror det är felet.

Ursprungligen av studiox:

OT: Full-duplex betyder egentligen bara att du kan skicka och ta emot samtidigt, vilket du självklart kan över DSL. Det du menar är att hastigheten är asymmetrisk, dvs. inte samma förhållande råder i båda riktningarna.

Då har jag fått fel kunskap i detta, men det är bra att veta framöver.

Stämmer nog bra! Var några år sedan jag började tillämpa den taktiken..

1
Bevaka tråden