Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mindre 12" Powerbook?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-09 17:08

Klämde lite på en Powerbook 12" häromdagen. Visst är den liten tänkte jag men borde den inte vara mindre?
Tycker mest att den känns som en modifierad iBook.

Så, är det bara jag som tror att vi komemr att nästa version av Powerbook 12" kommer att bli mindre?

  • Medlem
  • 2003-06-09 18:00

Mindre var? Tunnare kan den ju kanske bli, men knappast mindre någon annanstans. Den är redan lite mindre än iBooken, som jag tycker är rätt liten.

Möjligen kan man göra den lite mindre djup, eftersom det är en kant runt skärmen. Risken är att det ser lite konstigt ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-09 18:06

Likheterna med iBook är väl främst på ytan? Under skalet är de inte särskilt lika, vill jag minnas.

Visst, om man offrar lite av tangentbordets bredd så finns det ju drygt två centimeter på bredden och djupet som skulle kunna kapas utan att skärmytan minskas. I alla fall rent teoretiskt. Men det kan ju hända att Apple gömt en del saker i ramen på skärmen, typ airportantennen, som sätter stopp för en krympning.

Personligen har jag dock svårt att tänka mig att 12:an skulle bli lika behaglig att använda om man gjorde den ännu mindre. För det som gör tolvan så bra i mina ögon är bland annat det lilla formatet kombinerat med ett fullstort tangentbord, minus numerisk del förstås.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-09 18:12

Eftersom att man har skrivbordet och skärmen att ta hänsyn till så är det bara vikten och tjockleken som man skulle kunna ta av.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-10 13:32

Vad jag hade önskat är en tunnare PB12 utan intern cd/dvd så att man fick ner vikten lite. 2kg är inte så mycket men när man gått runt med den i väskan ett tag så känns de. En polare köpte en 12" japansk Toshiba som är 19mm tjock och väger 1.2, det är en enorm skillnad.

Citat:

Skrevs ursprungligen av surak
Vad jag hade önskat är en tunnare PB12 utan intern cd/dvd så att man fick ner vikten lite. 2kg är inte så mycket men när man gått runt med den i väskan ett tag så känns de. En polare köpte en 12" japansk Toshiba som är 19mm tjock och väger 1.2, det är en enorm skillnad.

Ska man släpa på en extern optisk enhet var det tänkt?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-10 15:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
Ska man släpa på en extern optisk enhet var det tänkt?

Med tanke på hur ofta man använder sin optiska enhet så känns det inte som man skulle behöva släpa med sig den överallt. De gånger jag använder min är när jag kopierar in cdskivor till iTunes och det gör jag alltid hemma så.

1
Bevaka tråden