Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skrivbords-ikoner som plötsligt samlas till höger.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • 2011-02-22 13:44

Hej!

Har sökt men hittar inget till mitt specifika problem.

Har alltid och kommer så fortsätta, att gruppera mina ikoner på skrivbordet.

Har funkat utmärkt sen jag gick över till Mac hösten 2008 med någon enstaka gång att dom hamnat till höger på skärmen, men en ny gruppering å flyttning av dom har då bestått i 5-6 månader, så det kan jag leva med nån enstaka gång.

Men sen några veckor tillbaka spelar det ingen roll vad jag gör, så fort jag bootar om hamnar dom till höger och det trots att sorterings-ordningen är "Ingen" ???

Vad göra?

Tacksam för svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-22 16:24

Jag har också samma problem men det gäller bara när jag kopplar in min externa skärm.

Det underlättar om ni berättar vilken version av OS X ni kör.

Tipsen och åtgärderna kan ju variera från version till version...

  • Medlem
  • 2011-02-22 16:34

Har emellanåt upplevt samma sak. Senaste version av MacOS (10.6.6 Snow Leopard).

Så har det tyvärr varit länge. Efter en omstart (men inte efter alla, jag stänger av varje kväll) så ligger ikonerna till höger. 10.6.6 men jag har en känsla av att det började tidigare än så. Har även bytt dator, formaterat om osv av andra skäl och problemet återkommer ändå.

Hur hamnar de? I bokstavsordning?

Kan inte View Options (ved de nu heter på svenska) ha blivit inställda på Sortera i Bokstavsordning ?!

  • Avstängd
  • 2011-02-22 19:24

Sorry, missa LCR, skrev ju att sorteringen är "ingen"!

Men, igen, har funkat med tillfälliga tills för ca 2 veckor sen... tror det bara varit RAW och iDVD på senare tid ?

Min MacBook Pro med samma uppdateringar gör inte så...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-22 17:42

Jag tror att det är som LCR skrev View Options för Skrivbordet som har ändrats.

//Rob

Ett inlägg, och delar av ett annat inlägg, raderades. Motivering: trams/ot.

/Mod

  • Avstängd
  • 2011-02-22 19:22

Senaste av all mjukvara av apple.

Mac Pro late 2008... som sagt, tillfälligtvis förut nu alltid... inte tänkt på ordningen, org. HD där den bukar i övre högra, resten utspritt men i typ ordning på höger sida.

1
Bevaka tråden