Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wimp - "nya" spotify

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha ja. Jag hittade det här på nätet för någon dag sen:
WiMP Music

Petade in min mobil och fick ett konto. Laddade hem det och testar just nu. Är det någon annan som har skaffat det?
Jag ser egentligen inte riktigt vad som ska vara "bättre" mot Spotify. Interfacet är förvisso snyggare, men det känns jävligt segt och sådär. Kan även vara så att det är kodat i Flash och att det är därför?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-02-22 17:35

Det körs genom Adobe Air så det är ganska segt. Förhoppningsvis kommer detta att ändras med tiden eftersom det är i beta nu.
En konkurrent till Spotify kan alltid vara bra för att driva på utvecklingen lite.

På Wimp hittade jag en del musik som inte finns på spotify och rekommendationerna på Wimp kunde ge en del trevlig musik. Betydligt intressantare än Spotify´s "Wats new" och "Top list".

Jag installerade det för bara någon timme sedan så jag har inte hunnit utforska mycket än.

Har testat WiMP både på OS X, iPhone och iPad. All musik jag lyssnar på finns på båda ställena, så det är inte en fråga om utbud för min del.

+:

1. Native iPad app
2. Stabilare AirPlay, senaste Spotify för iOS avbryter och kraschar titt som tätt när jag streamar till ATV2.
3. Bättre navigering, en artistsida med flikar för Album, Singlar/EP osv osv med coverart. Snyggt starred/favoritsystem, lite som iTunes. Spotify's version här är hemsk, radar upp album efter album som playlists på rad.

-:

1. Inloggning - Går inte att vara inloggad på flera plattformar samtidigt. Spelar jag en låt på iPaden och återvänder till OS X så blir jag utloggad så fort jag försöker göra något, och får logga in igen. Ingen större fara, men ett litet irritationsmoment. Detta gäller "åt alla håll" så att säga.
2. iPad - Går inte att sortera favoritalbum efter artist, går dock både i OS X och på iPhone.
3. Offline - Inte fått syncen att fungera, låtarna finns på telefonen men jag får bara upp ett error där det står att något är fel med låten och att den kommer laddas ned igen, detta sker dock inte. (Edit: Går som klockan numera.)
4. Mediaknapparna på Macens tangentbord fungerar inte för att styra WiMP.

För att sammanfatta, mest en mjukvarufråga just nu. Lite småjusteringar på Ipad och iPhone-versionerna så kan jag tänka mig att gå över helt från Spotify.

Senast redigerat 2011-09-18 13:51
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-08-16 15:22

Testar också WiMP men är ganska besviken på ljudkvaliteten. Spotify är aningen bättre men med det sagt inte någon höjdare heller. Det märks tydligt när man drar ut ljudet på en normalbegåvad stereo. Via hörlurar i iPhonen spelar det inte någon större roll dock.

Mac-klienten är dock skräp. Har inte testat iOS klienten ännu.

1
Bevaka tråden