Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper Magic Trackpad

Tråden skapades och har fått 107 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, förmodligen är det strömbrytaren för musen som menas, och då borde den motsvarande för trackpaden funka.

Ursprungligen av irrelogical:

Ja, förmodligen är det strömbrytaren för musen som menas, och då borde den motsvarande för trackpaden funka.

har provat tryckt in knappen på sidan av trackpad:en men datorn vill fortfarande att jag ska slå på strömbrtytaren på undersidan av musen.....eller måste man ha en mus till mac-mini vid första gången man startar upp en mini?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-10-09 09:07
Ursprungligen av tosslandamasen:

har provat tryckt in knappen på sidan av trackpad:en men datorn vill fortfarande att jag ska slå på strömbrtytaren på undersidan av musen.....eller måste man ha en mus till mac-mini vid första gången man startar upp en mini?

Jag tror tyvärr det. Drivern för plattan finns inte med förrän du uppdaterar MacOS X.
Har du ingen USBmus liggande, eller kan låna?

Ursprungligen av kenjon:

Jag tror tyvärr det. Drivern för plattan finns inte med förrän du uppdaterar MacOS X.
Har du ingen USBmus liggande, eller kan låna?

Äntligen!! gjorde som du sa och tog en usb-mus och körde igång, allt funkade klockrent...tankade sen hem drivrutiner för trackpad och vips så funkade den..!!!Ett stort tack alla inbladade!!!!

Har kört Magic Trackpad i en vecka nu, och är helnöjd.

Tack vare BetterTouchTool, som gör att man kan programmera fler gester, så har Trackpaden helt ersatt flerknapparsmusen (Logitech LX8) som jag använde tidigare.

Det kommer säkert situationer när man vill ha mer precision, och då funkar det kanske bättre med mus, men under den här veckan har det inte behövts.

Jag har kört min ett bra tag nu och det finns inte en chans att jag skulle vilja gå tillbaka till en mus. Sitter inte heller med något precisionsarbete, men den är så sjukt skön att använda till ordinära, "dagliga" saker.

Väcker denna tråd för att se om ni pionjärer fortfarande är lika entusiastiska över Magic Trackpad. Min mighty mouse håller på att ge upp och jag funderar lite på byta till styrplatt.

Efter ett antal månaders användning, föredrar ni fortfarande Magic Trackpad framför datormus? Om inte, vilka begränsningar upplever ni med styrplattan?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-21 10:48
Ursprungligen av M. Sundbom:

Efter ett antal månaders användning, föredrar ni fortfarande Magic Trackpad framför datormus? Om inte, vilka begränsningar upplever ni med styrplattan?

Jag köpte min första iMac i oktober, och köpte då till en magic trackpad. Jag alternerade mellan musen och paddan i början, men efter ett par veckor lade jag musen åt sidan och använder sen dess bara paddan. Den är grym!

Ursprungligen av Vassius:

Jag köpte min första iMac i oktober, och köpte då till en magic trackpad. Jag alternerade mellan musen och paddan i början, men efter ett par veckor lade jag musen åt sidan och använder sen dess bara paddan. Den är grym!

Tack för svar. Jag ska skaffa en men behöver nog även ha en hyfsat bra mus standby för Illustrator-arbete.

Har bara använt TrackPad på datorn sedan länge, men kopplade in en Magic Mouse i går och avskydde allt! Magic TrackPad kommer nog att passa mej också.

Ursprungligen av Goflorp:

Kör själv med Wacombräda och penna... så, nej tack.

Du som alltid kritiserar mej för att inte direkt och villkorslöst anamma nya saker...

Ursprungligen av Goflorp:

Verkligen, musen är ett sattyg.
Undrar hur många sjukskrivningsdagar möss har orsakat!

Jag har länge haft ont av för mycket musande, men jag tror inte jag sitter något bättre nu när min högerarm är mer stilla, får istället ont på andra ställen i armen... (jag syftar på trackpad i allmänhet)

Funderade lite på det här och det vore häftigt om man kunde använda sin iPad som en Macig TrackPad för då skulle man samtidigt kunna använda den som tangentbord också.

Jag har en MacMini kopplad till TVn och använder Magic mouse (BT) samt BT tangentbord, ganska bökigt, men om jag skulle kunna använda iPaden istället, till båda funktionerna!!

Ursprungligen av LCR:

Funderade lite på det här och det vore häftigt om man kunde använda sin iPad som en Macig TrackPad för då skulle man samtidigt kunna använda den som tangentbord också.

Jag har en MacMini kopplad till TVn och använder Magic mouse (BT) samt BT tangentbord, ganska bökigt, men om jag skulle kunna använda iPaden istället, till båda funktionerna!!

Det finns faktiskt flera program för det, sök efter "Mouse" i Appstore. Jag har Mobile Mouse Pro på min iPhone och jag tycker att det fungerar bra.

Ursprungligen av Papperskatt:

Det finns faktiskt flera program för det, sök efter "Mouse" i Appstore. Jag har Mobile Mouse Pro på min iPhone och jag tycker att det fungerar bra.

Det måste genast undersökas! Tackar!!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-22 15:07
Ursprungligen av LCR:

Funderade lite på det här och det vore häftigt om man kunde använda sin iPad som en Macig TrackPad för då skulle man samtidigt kunna använda den som tangentbord också.

Jag har en MacMini kopplad till TVn och använder Magic mouse (BT) samt BT tangentbord, ganska bökigt, men om jag skulle kunna använda iPaden istället, till båda funktionerna!!

Jag rekommenderar Rowmote Pro. Där har du både trackpad, tangentbord och fjärrkontroll till iPad och iPhone.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-07-24 15:25

Väcker denna tråden igen. Jag har en Mac mini kopplad till projektorn och ligger ofta i soffan och och bökar med en magic mouse. Men jag vet att jag har sett ett trådlöst tangentbord med en magic trackpad på. Det hade varit så bekvämt att slippa musen och bara behöva ha en pjäs framme. Hittar inte det i Macstore, är det någon som vet vad jag menar?

Magic Wand antagligen.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-07-24 16:15
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Magic Wand antagligen.

Twelve South Magic Wand - Macoteket

Jag har en själv. Fungerar alldeles utmärkt.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2011-07-24 16:29

Ja Magic Wand var det, tack så jätte mycket för era snabba svar.

Bevaka tråden