Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook startar Inte eller dör oftast inom 5 minuter

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min gamla hanterade macbook pro (mid 2007) har nyligen fått problem genom att den oftast bara surrar en liten stund i uppstarten och sedan dör den. Startar den så dör den ganska snart. Dock har jag haft igång den längre perioder och den går bättre om den står på plana ytor. Har testat både med ramsor originalbatteri och nyinköpt kinabatteri, som jag först trodde var den felande länken. Har inte hunnit testa men jag tror att den fungerar bra om man tar ut batteriet och kör den bara på strömkabel.

Vet inte vad jag ska tro men har inte råd att köpa ny dator. Att gå in och pilla i datorn är okej om jag vet vad som ska uträttas.

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-02-22 08:43

Har du prövat att starta den med Mac-OS skivan och felsökt hårddisken med skivverktyg? Funkar det att boota med skivan så skulle det kunna vara hårddisken som håller på att krascha och den är inte vidare dyr att byta ut.

  • Medlem
  • 2011-02-22 12:13

Kan vara att den blir överhettad. Går fläktarna onormalt mycket?
Det borde finnas ett hårdvarutest på en av skivorna som följde med datorn.

Tack! problemet är att det ibland inte ens kommer upp den gråa skärmen, det kan dö efter att den varit igång en halvminut. Då har den väl inte ens varit i kontakt med hårddisken? den brukar väl läsa från ett flashminne (bios) först?

Fläktarna går normalt vid fungerande användning.

Tack!

Dessvärre kan jag inte hjälpa eftersom jag har en 2.16GHz MacBook Pro med exakt samma symptom...

Vilken modell/hastighet är/har din ?

Apple MacBook Pro Specs (All MacBook Pro Technical Specs) @ EveryMac.com

MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.4 15" (SR)
är min modell. Dör lite hursomhellst.

Ok, nyare, min är en 2.16GHz CD 15"

Killen/tjejen här verkar ha samma problem: Macbook died w/o warning and won't power up! >.< - MacNN Forums men det hjälper ju inte oss. Hade bara plånboken varit med hade det ju inte funnits bättre tillfälle än nu för en död macbook...

Min säljer jag som defekt, men egentligen är den värd mer i delar eftersom jag vet att skärmen är bra då jag har sett den igång, men jag den var defekt då jag köpte den tillsammans med ett gäng andra fungerande MPB.

Du har för många datorer....
Men menar du att du inte kan få igång den alls? (har skrivit på min i många timmar nu)

Ursprungligen av lill_postiZ:

Du har för många datorer....
Men menar du att du inte kan få igång den alls? (har skrivit på min i många timmar nu)

För många? Vilken konvention bestämmer hur många datorer man ska ha?

Nej, den här har aldrig startat och fungerat ordentligt sedan jag köpte den, men jag har inte arbetat med den, inte kollat mer i detalj utan vill bara bli av med den utan att förlora pengar på den. Men det är lugnt, läs det inte som ett problem. Jag har många defekta datorer som jag använder som reservdelslager.

1
Bevaka tråden