Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Optimal upplösning för bilder o film till Keynote?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska få bilder och filmer från min illustratör som ska in i Keynote 09.

Vilken upplösning ska han skapa foton resp film i för bäst resultat och vilket filmformat är bäst?

Tacksam för lite hintar

Storlek på bilder och film är helt beroende på storlek på ditt projekt som i sin tur beror på den skärm som ska användas vid presentationen.
Skapa ett projekt i lämplig upplösning och titta hur stora bilder du får i beroende på din layout.
H.264 fungerar bra för film. Så absoluta värden för upplösning är svårt att ge dig.

Tack för snabbt svar
Ok, problemet är ju att det skiftar lite, ska visa hos olika kunder.

Man kanske ska lägga sig på typ 1600 × 1200 som jag har för mig är ganska vanligt eller ska man göra i maxupplösningn som MacBookPron klarar att visa så kan man köra max på datorvisning och kör man på projektor så får det bli så bra det blir...

Jag har inte använt Keynote tidigare men lär mig oftast snabbt. Majoriteten kör ju PowerPoint så jag tänkte att Keynote skulle sticka ut lite mer dvs att man ser att det inte kommer från Power Point.

Det bästa är att göra flera bildspel beroende på upplösning vid visning. Vill du sticka ut ska du absolut se till att du använder korrekt upplösning beroende på projektor/skärm.
När det gäller projektorer kan du nog sätta max till "HD" vilket brukar betyda 1920:1080 eller 1920:1200.

Ok, då vet jag hur jag ska tänka när jag lägger upp det.

Tackar för alla tips

1
Bevaka tråden