Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone hittar inte SE BT headset?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-02-20 15:55

Min iPhone 3G (IOS 3.1.3) vill inte hitta ett S-E headset som jag fått. Headsetet är påslaget och har testat stänga av det och sedan starta det igen så de där pipen hörs som indikerar att det är upptäckbart. Varesig dator eller iPhone kan hitta det. Varför går det inte? Gör jag nåt fel?

Enligt google så ska det gå att parkoppla S-E headset med iPhone?

Har headset:et varit parat med andra telefoner? Då kan du behöva reset:a det. Vilken modell är det?

//Stefan

  • Oregistrerad
  • 2011-02-20 16:03
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Har headset:et varit parat med andra telefoner? Då kan du behöva reset:a det. Vilken modell är det?

//Stefan

Ja det har varit parat med exets HTC. jag vet inte vilken modell det är och inte hon heller, men hon har fått det av företaget så antagligen är det ganska nytt. Upp till ett år gammalt? Står inget på det. Det är grått/silver, avlångt, +/- knappar och en knapp på sidan och grön lampa som blinkar. Knapparna är kromade.

Hur resettar jag det?

Edit: Så här ser det ut:

Senast redigerat 2011-02-20 16:26
  • Oregistrerad
  • 2011-02-20 16:55

Ett Sony Ericsson HBH-608 hette det och man gör så här:
Sony Ericsson - Support - Extras - HBH-608

  • Oregistrerad
  • 2011-02-20 17:04

men en sak undrar jag som jag inte kan finna någon info om, kan man lyssna på mp3 från iphonen, via detta headsetet? isåfall, hur gör man då?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-20 18:25
Ursprungligen av Elajtenworld:

men en sak undrar jag som jag inte kan finna någon info om, kan man lyssna på mp3 från iphonen, via detta headsetet? isåfall, hur gör man då?

Det tror jag inte går, det brukar bara vara stereoheadset som har den profilen.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-20 20:22

jaha...det var ju lite värdelöst. Jag som tänkte använda mig av det i yrket.

Ja headset:et (och telefonen) måste stödja A2DP för att kunna skicka musik. Tyvärr gör inte HBH-608 det.

//Stefan

  • Oregistrerad
  • 2011-02-20 22:28

Aha, men telefonen stödjer funktionen då? Aja...är väl bara att skita i det då. Får väl prata i luren isället då när jag jobbar istället för att höra på musik. Eller så får jag hade både ock med mig. Fick ju detta headsetet gratis så då går man ju inte direkt och köper ett annat.

1
Bevaka tråden