Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pages: stavning föreslår felstavning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-19 17:38

Hoppas att denna fråga inte redan finns besvarad, har inte kunnat hitta något i alla fall.

Det gäller som sagt Pages och problemet är att stavningskontrollen föreslår att jag skall byta ut ett rättstavat (tror jag) ord mot ett som helt uppenbart är felstavat. Bifogar en bild, även problemet kanske är nog så tydligt ändå.

Det jag undrar är alltså hur jag redigerar "ordboken", eller vad man skall kalla det, som Pages använder sig av?

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

  • Medlem
  • 2011-02-19 21:48

Det stod "Lägg till stavning" i popupp-listan. Markera det och din rätta stavning finns nu med i listan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-19 22:47

jo, det är ju sant, men jag vill om möjligt inte ha felstavningar kvar i ordlistan ... det jag undrar är alltså hur jag tar bort, inte lägger till. men tack i alla fall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-19 23:35

det finns nu 2 saker som Microsoft är bättre än Apple på. Det ena är kalenderhantering och det andra är rättstavning!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-02-20 11:14
Ursprungligen av atomlab:

det finns nu 2 saker som Microsoft är bättre än Apple på. Det ena är kalenderhantering och det andra är rättstavning!

känns tungt...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-02-20 14:53

Ta bort felaktigt tillagda ord: Apple - Support - Discussions - Be back soon

1
Bevaka tråden