Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multifunktionsmaskin åt mor?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-19 14:12

Morsan vill ha en multifunktionsskrivare och det är ju en djungel. Vad använder ni?

Kravspec:

- färglaser, scanner, kopiator. Ingen bläckstråle.
- nätverk, gärna wifi men inget krav
- fullt mac- och windowsstöd, inte så att funktioner t.ex fattas ur macdrivisarna
- helst ingen gigantisk drivrutin som tar en halv dag att installera och lägger upp 27 bakgrundsprocesser och... ja, ni fattar.

Priset är mindre viktigt bara den funkar, men den ska ju användas i hemmet så den behöver inte kosta som en begagnad bil och vara lika stor som en sådan också.

Tips?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-19 17:30

Tack för svaret!

Under tekniska specen och avdelningen scanning hittar jag följande:

Kompatibiltet Twain: Win 2000 / XP / 2003 / Vista / 2008 / Win7 / 2008 R2, WIA: Win XP / 2003 / Vista / 2008 / Win7 / 2008 R2

Jag tolkar det som att alla skrivarens funktioner inte funkar på mac?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-19 18:20
Ursprungligen av Perc:

Under tekniska specen och avdelningen scanning hittar jag följande:

Kompatibiltet Twain: Win 2000 / XP / 2003 / Vista / 2008 / Win7 / 2008 R2, WIA: Win XP / 2003 / Vista / 2008 / Win7 / 2008 R2

I databladet står det:
Windows 2000/XP/2003/Vista/2008, Windows 7/2008 R2/Mac OS X 10.3~10.6, Various Linux OS

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-19 17:49

Det kan mycket väl vara så, Twain är möjligheten att ta in skannade bilder direkt i mjukvara som t.ex. Photoshop.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-02-19 19:39

Har själv funderat på en CLX-3185FW, men vill gärna veta att den funkar till 100% med OS X. Om ngn kan bekräfta att så är fallet, skriv gärna en rad.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-09-14 17:35

Fann mig en CLX-3185FW på OnOffs utförsäljning(!)

Har den ansluten via kabel till nätverket. Kabelansluten iMac skriver ut och skannar in utan problem och en bärbar Vista HP skriver/skannar problemfritt. iPhone 3GS klarar utskrift och inläsning den med, fast med betydligt färre funktioner. App för iPad finns oxå.

Det enda jag inte får att fungera är funktionen skanna till PC, dvs skanna och välj till vilken dator filen skall skickas. Verkar vara ett vanligt problem för Samsung skrivare.
Och det enda jag irriterar mig på är varför det blinkar färgglada lysdioder på div. knappar medan den nedsänkta lilla displayen är lämnad i dunkel...

USB eller nätverksladd får man inte med. Däremot får man 4 telesladdar och 3 olika telekontakter. Högst användbart när jag är ute på resande fot med min laser...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-09-14 21:27

Hej
Köpte en CLX-3185FW för snart ett år sedan och har den i en mixad miljö och Mac och PC.
Tycker den totalt fungerar mycket bra förutom lite små irritationer.
Behovet som jag hade var
* Färglaser
* Skanner
* Dokumentmatare
* Nätverksstöd
* Möjligheten att e-posta det jag skannar

Irritationer
* Det som jag har märkt av kan vara ett problem är om jag skannar en större mängd dokument och filstorleken överstiger en viss mängd (tror det var 2MB som den står på idag) så blir flera filer. Om jag vill få en stor fil (pdf) med alla mina sidor så får jag lösa det genom att jag nyttjar USB-sticka
* E-post funktionen fick jag inte att fungera med Google Apps utan kör med en ren SMTP-postning just nu
* Det går inte att ställa vad som är default på skanning, dvs jag vill alltid skanna som default till e-post, inte usb, kräver lite lite onödiga knapptryckningar
* Vad jag vet så kan man inte få den att numrera automatiskt bilagorna utan de heter samma om man väljer att skanna till e-post

Faxdelen, scanna till pc eller att nyttja den direktkopplad till dator har jag inte testat

Man skall vara medveten om att det är en färglaser och inte en fotoskrivare

Har fungerat att installera utan problem i 10.6 samt i 10.7 utan problem

Sammanfattningsvis så är jag (även min fru) nöjda med produkten.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-09-16 08:27

Brother MFC9460 är en maskin du kan kolla på, ladda hem manualerna och kolla om det är vad du söker. Har en på kontoret som funkar riktigt bra och scannar till smb-delning och sånt utan problem.

1
Bevaka tråden