Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lämnade Lightroom för Aperture

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag köpte Aperture när jag såg det kostade 599kr på App Store. Jag hade 30 dagars trail på Lightroom men den var för dyr för mig för en student som man är.

Ursprungligen av Okänd användare:

Jag köpte Aperture när jag såg det kostade 599kr på App Store. Jag hade 30 dagars trail på Lightroom men den var för dyr för mig för en student som man är.

Som student köper du Lightroom för runt 1000kr.

Ursprungligen av pepparkaka:

Som student köper du Lightroom för runt 1000kr.

När jag kollade så skulle det kosta runt 2200 med CSN rabatt.

Jag är sugen på att gå över men har inte tagit språnget ännu. Det är något i LR3 som jag inte riktigt blir vän med

Kanske offtopic men är det nån som använder Aperture som vet hur man ser orginalbilden? Det verkar som när man ändrar i en bild så sparar den över?

Tryck på M så ser du originalfilen

Ursprungligen av Per Fogelberg:

Tryck på M så ser du originalfilen

Grymt tack Nu är det bara att ha raw som master och sen när man är helt nöjd så exporterar man den som en .jpeg

känner precis igen mig i bill's beskrivning, men tycker fortfarande att aperture är för långsamt jmf lightroom. när jag kommer ner till skärpningsmodulen blir väntan mellan uppdateringarna olidlig.
min maskin börjar väl iofs bli gammal i de flesta sammanhang, men LR tuffar på iallafall även om gränssnittet\arbetsflödet känns onödigt stelt och styltigt.

jag skulle gärna byta tillbaks till aperture om det erbjöds (betyligt) bättre hastighet och korrigering av optiska defekter. (kommer i 3.5 kanske...?)

Ursprungligen av Snoopy:

Intressanta synpunkter.

Försöker förgäves hitta några intressanta, sakliga synpunkter...

Jag gillar både LR3 och Aperture, så jag tycker det är kul med andras erfarenheter, men jag tyckte då verkligen inte att det fanns mycket att finna i den blogposten.

Menar du det han nämner om gränssnittet?

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Försöker förgäves hitta några intressanta, sakliga synpunkter...

Jag gillar både LR3 och Aperture, så jag tycker det är kul med andras erfarenheter, men jag tyckte då verkligen inte att det fanns mycket att finna i den blogposten.

Menar du det han nämner om gränssnittet?

Precis, jag gläds över subtil subjektivitet
Kör själv Aperture av samma orsak, gillade inte LR GUI.

Luminous Darkroom: Five Reasons For Switching from Lightroom 2 to Aperture 3

1
Bevaka tråden