Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in "internljud" - med Audacity?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker spela in ljud på min Pro 10.6.6 med Audacity men får bara in mickrofonljud. Hur spelar man in direkt från datorn? Har testat med Midininställningar med det funkar inte... Säkert enkelt för den som vet?

Det funkar nog inte med Audacity. Prova Audio Hijack Pro, t.ex.

Tråden flyttad till rätt forum. Och rubriken förtydligad. Vi försöker undvika "Hjälp!" i rubrikerna.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-02-18 12:06

Soundflower klarar biffen och ger dig internljud som ljudkanal in. Personligen gillar jag Audio Recorder för snabb inspelning.

Tack Dr dip men Soundflower funkar inte. Kommer upp så prydligt i Core Audio-fönstret men inte ett knyst hörs. Har först kollat alla inställningar med Mic så att jag är säker på att allt funkar men när jag går över till internljud så är det tyst...

Hijack Pro funkar ju bra men - frågan gällde hur man kan få in-line inspelning med AudaCity. Har också fått tips om SoundSource men funkar som Soundflower dvs inte alls. Jag har ställt in ljudet i systemfilen så där är inger fel...

1
Bevaka tråden