Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loggprogram för felanmälningar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-02-17 13:12

Hej!

Jag jobbar på en mac-arbetsplats och jag och en kollega är de som löser de problem som uppstår. Det jag eftersöker är någon sorts programvara för att kunna logga vem som kommer in med vilka ärenden.

Huvudmålet är att både jag och min kollega ska kunna se allt så att man snabbt kan läsa in sig om man tar över något ärende.

Sen vore det bra om man kunde gruppera ärenden eller om det finns nån sorts taggningsfunktion så att man kan se lite statistik och vilken sorts ärenden som är vanligast och så vidare.

Sån här program vara måste ju finnas på IT-avdelningar lite här och var men jag vet inte vad det kallas, loggprogram känns inte riktigt rätt, och jag är ute efter en liten billig (helst gratis lösning).

Någon?

Om man är lite tekniskt lagd och kan göra installation själv finns t.ex.

MySQL :: Eventum Issue / Bug Tracking System

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-17 13:26

daboo,

Kolla in: WebHelpdesk

Ett webbaserat felhanteringssystem med de mesta man kan önska sig…

Finns både som gratis- och betalversion!

Lycka till,

- Torkel

  • Medlem
  • 2011-02-17 13:27

Du kan också söka på olika "ticket support systems" Här är ett som verkar göra vad ni vill (och kanske lite mer..) osTicket:: Open Source Support Ticket System

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-02-17 14:26

Lysande, vilka bra tips. Jag ska genast läsa på. MySQL-lösningen är nog lite för hi-tech och efter en snabbkoll på webhelpdesk så är gratis varianten bara om man är ensam som ska åtgärda problemen. Fast det kanske går att dela inlogg, eller liknande.

Tack för svaren!

Är det någon mer som har något tips så mottages det såklart tacksamt, eller mer ingående info om dessa/jämförelser/erfarenheter.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-02-17 15:34

Ett väldigt bra system är Request Tracker från Best Practical (RT: Request Tracker - Best Practical). Det är ett opensource system som kan anpassas för att passa de flesta organisationer.

1
Bevaka tråden