Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

24" med displayport och usb - runt 2500

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En skärm med dessa kvalifikationer.
Priset är väl inte spikat men runt där är vad jag har råd med annars hade jag köpt en 24" cinema display som finns på blocket.

Vad ska man tänka på när man köper skärm? Vilka typer finns det?
Skall användas till att köra enbart musikprogram på.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-02-17 13:08

För en månad sedan köpte jag en Dell U2311H på Dustin. De har fortfarande rabatt på dem: 1995 plus moms. Inbyggd USB-hubb (fyra portar) och DisplayPort-, DVI- och VGA-ingångar. Själv är jag nöjd med skärmen, men tycker att foten på den är lite vek (skärmen svajar lätt till). Den fästs dock med VESA, så man kan enkelt byta fot eller hållare om man vill.

Den absolut viktigaste variabeln i en skärm är paneltypen. IPS och TN är vanligast. TN är billigt, men kvaliteten kan variera högst avsevärt. IPS har betydligt bättre bildegenskaper, och är ofta av högre kvalitet med. Det senaste året har det också börjat komma en del prisvärda IPS-paneler av god kvalitet (som den ovan nämnda Dell-skärmen). Andra paneltyper förekommer med, och ligger mittimellan IPS och TN, men oftast närmare IPS.

Ljusstyrka, bakgrundsbelysning, reflexer, skärmstorlek i bildpunkter och rent fysiskt, justerbarhet/ergonomi och bildpunktstäthet spelar också roll, men där är faktorerna ofta mer subjektiva. Generellt sett så är skärmar med paneler av god kvalitet också bättre på de flesta andra faktorerna med.

1
Bevaka tråden