Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hårddisk till MBP?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Någon som vet om denna funkar till macbookpro Mid-2009 15"

Seagate Momentus 7200.5 ST9750420AS 16MB 750GB?

Jag vill ha ny snabb hårddisk men hitta inte alla detaljer om vilken som är störst och snabbast just nu.
Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-17 11:51

Vill du ha snabbt kanske du skall snegla på SSD, dessa drar mindre batteri eftersom de inte har några rörliga delar.
SSD blir inte varma och är helt tysta också.

Kostar däremot mer och finns inte i 750GB storlekarna.

batteritid är lågprioriterat för mig. storlek och snabbhet är det jag prioriterar. tittar även på Western Digital Scorpio Black WD7500BPKT 750GB. men passar dessa i macbookpro?

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-17 12:09

Hur stor roll spelar priset?
Använder du din dvd?

Annars rekommenderar jag en SSD som start disk samt en stor disk där DVDn sitter. (Finns speciella hållare för detta)

Jag vet tyvärr inte om de diskar du listar passar i din dator, kolla upp tjockleken i mm på diskarna och hur tjocka diskar du kan ha i din MBP. Det är endast tjockleken på en 2,5" disk som kan vara krångel utrymmesmässigt efter vad jag har läst.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-02-17 12:15

I vissa modeller, om jag inte missminner, så skall man se upp för 2.5" diskar som är 9.5mm tjocka tror jag det var då dessa kan krångla som Kainen nämner ovan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-29 10:46

Ny hårddisk till MacBook Pro

Hej kära vänner,

Jag har sökt på forum men inte riktigt fått svar på min fråga. Jag har en MacBook Pro 13" unibody som är ca 1,5 år gammal. Hårdisken är helt full och jag måste radera saker hela tiden.
Då jag inte sitter med kunskapen om hårdiskar tänkte jag fråga er om vilka interna hårdiskar som är kompatibla med min dator och som är bra?

Jag vill gärna ha minst 500gb men gärna 1tb - 2tb.

Uppskattar all tips o hjälp

Ovanstående inlägg (#6) har flyttats hit från en annan tråd. Vi behöver inte ha en ny tråd varje gång den här frågan ställs.

/Mod

1
Bevaka tråden