Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka Adiums historik via Dropbox?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

God morgon allihopa!

NU är det så jag skulle vilja be om hjälp. Jag har iMac och så har jag ibland tillgång till en annan mac. Jag brukar chatta med kompisar och hålla kontakten via Adium. Jag undrar om hur man ska göra för att synka chatthistorik, skins mm från Adium mellan två eller flera datorer? Jag har tänkt att Dropbox skulle fungera bra på detta, men hur ska man göra? Vilket sätt är enklast att göra detta på? Är det förresten någon här som gör såhär som jag vill göra?
Tack på förhand och bra en bra dag

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-13 12:01

Görs inte det automatiskt? Jag använder inte Adium, men andra klienter, såsom Skype och MSN fixar ju det, genom att historiken ligger på deras server. Men Adium kanske inte gör på det viset....
Annars skulle jag titta under user/Bibliotek/Application Support

Ursprungligen av kenjon:

Görs inte det automatiskt? Jag använder inte Adium, men andra klienter, såsom Skype och MSN fixar ju det, genom att historiken ligger på deras server. Men Adium kanske inte gör på det viset....
Annars skulle jag titta under user/Bibliotek/Application Support

Jag får inte upp historiken iaf. Jag har nog bara fått det så som du beskriver med Skype bara. Jag vill det ska funka med Adium.

På Dropbox forum finns en utförlig beskrivning
Sync Adium with Dropbox? « Dropbox Forums

Ursprungligen av macwitty:

På Dropbox forum finns en utförlig beskrivning
Sync Adium with Dropbox? « Dropbox Forums

Jag fattar som att detta kan vara ett alternativ till lösningen du länkade?
DropboxAddons/MacDropAny - Dropbox Wiki

1
Bevaka tråden