Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Chrome, var installeras alla filer?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-02-15 11:48

Ja, som topic. Vart ligger ALLA filer för Google Chrome?

Jag har ett problem som gör att när jag använder three finger swipe för att gå bakåt i historiken så döljs istället Chrome (försvinner utan animation, hamnar inte bland minimerade fönster i docken). Det har inget att göra med någon inställning jag gjort manuellt utan det hände någon gång bara efter att jag hade lekt runt lite med teman osv.

Nu vill jag gärna bli av med det så att jag kan använda Chrome för jag gillar inte riktigt Safari. Att klicka på back manuellt går alldeles utmärkt, det är bara om jag använder touchpaden som det krånglar. Att använda touchpaden för att gå bakåt funkar i alla andra webbläsare så det är något i Chrome självt som bråkar.

Det jag har gjort är att ta bort chrome.app (så klart) med AppCleaner. Utöver de filer som AppCleaner ville ta bort (vilket inte var någon imponerande lista), har jag tagit bort mappen ~/Library/Application Support/Google/Chrome

Det gjorde så att mitt tema försvann och sådär, men problemet kvarstår. Alltså måste det finnas några filer kvar någonstans. Jag har försökt googla men jag har inte hittat något svar.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-02-15 17:50

~/Library/Preferences skulle jag gissa.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-02-15 21:05

1) Delete your Google Chrome application from the applications folder;
2) Delete the folder HD/Library/Google
3) Go to HD/Library/Caches and delete any reference of google there;
4) Go to ~/Library/Cache and delete any reference to google;
5) Delete the folder ~/Library/Google
6) Go to ~/Library/Application/Support and delete the Google folder

Följt dessa steg samt library/Preferences utan framgång.

Jag ska alltså dra slutsatsen att jag måste ominstallera hela datorn om jag vill använda Chrome? Verkar helt sjukt.

Ursprungligen av Davey:

...det hände någon gång bara efter att jag hade lekt runt lite med teman osv...

Är du säker på det? Det kanske beror på någon uppdatering av Chrome, eller någon annan uppdatering i systemet.

Har du installerat något tilläggsprogram för styrplattan, t.ex BetterTouchTool?

Har du provat att skapa en ny användare för att se om beteendet är likadant där?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2011-02-16 05:13

Nej, det var inte i samband med att jag uppdaterade Chrome. Jag minns inte riktigt vad det var, men det hade med utseendet att göra. Jag har HAFT BetterTouchTool, men det gjorde att klick slutade funka pålitligt. Det är inte det som gjort detta, det tog jag bort innan Chrome slutade fungera.

Med en ny användare går det utmärkt, men jag kan inte riktigt se vad det är i min användare jag missat att ta bort?
Jag har gått in i spotlight och sökt på "google" från min hemmapp och tagit bort ALLT men det funkar fortfarande inte.

Om jag binder om "Hide Google Chrome" till något annat så får jag bara fel-plonket om jag försöker gå bakåt, så det verkar som om själva funktionen "gå bakåt med tre fingrar" har fått något annat värde i just Chrome?

1
Bevaka tråden