Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speedmania Pocket

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2003-05-30 14:27

Det är även samma chassi som man kan köpa härifrån: http://web.mdcdata.com/default.asp (kolla under Övrigt) där 3,5"-varianten kostar 895 kr inkl moms. Går även att köpa över disk på Vasagatan i Stockholm.

Jag köpte en i höstas, och även om den blir väldigt varm har den hittills fungerat bra.

Det ser ut att vara samma sorts chassin.

Vi får väl skicka Björnström till deras butik och kolla om det är samma grejer de säljer...

Jag skulle inte bli förvånad om det finns fler importörer av produkter som Speedmania marknadsför i Sverige. Vi har inte ensamrätt på något sätt - titta på Googiestore så hittar ni liknande chassin även där.

Däremot verkar Speedmania hålla bättre priser än både Googie och ovanstående Mdcdata som tar 895,- för ett FireLite chassi - vi tar bara 868,- för samma modell.

(Fire har både USB2 och Firewire).

Sitter det nån fläkt i 3,5" lådan? Knappast väl?

Nä.

Citat:

Skrevs ursprungligen av screwpull
Då kanske du råkade ut för samma sak som min första låda.

Bytte den och nu fungerar det men jag fick pynta 869 plus moms på InLife och inte inkl moms.

Var detta svar på Axel von Matern's inlägg om att det inte gicka att boota från HDn i kabinettet?

Jsg tycker det verkar vara ganska tvetydiga signaler om utifall att det går att boota från HD i detta kabinett eller inte...

när jag läste i testet om överföringshastigheterna som tydligen flaskhalsas ganska duktigt av elektroniken i kabinettet funderar jag på om alla externa HD'sar blir så långsamma eller om det bara är i detta kabinett och att det är därför det är så pass billigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-09 08:21
Citat:

Skrevs ursprungligen av David Slättne
när jag läste i testet om överföringshastigheterna som tydligen flaskhalsas ganska duktigt av elektroniken i kabinettet funderar jag på om alla externa HD'sar blir så långsamma eller om det bara är i detta kabinett och att det är därför det är så pass billigt.

Här hittar du en jämförelse mellan Ultra320 SCSI, ATA133, FW800, FW400 och USB 2.0: http://www.barefeats.com/fire35.html

Vet inte så mycket om Genesys-bryggan som sitter i det här kabinettet, men är du intresserad av prestanda är "Lite"-versionen med Oxford911-bryggan ett bra val.

Det går att starta från den externa disken om man vill. Inga problem.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Jag skulle faktiskt överväga att köpa en sådan (Fire-modellen) samt en 120-200gigabytes hårddisk. Dock så gör jag nog det efter jag fått lite mer pengar...

mmmm.. 200 GB 2,5" vore sweet

Bevaka tråden