Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta logikkort i Mac Pro Rev A till nyare logikkort?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-02-15 01:03

Är det möjligt att byta logikkortet i en Mac Pro Rev.A till ett nyare logikkort från t.ex en Mac Pro Rev. C?

Är det samma utseende på logikkorten eller har apple designat om lådan för var revision som släppts?

Apple har ändrat en hel del på olika revisioner så jag tror det blir svårt (och dyrt!) att byta logikkort eftersom du samtidigt måste byta processorer, minnen och kanske även grafikkort etc. Köp en annan Mac Pro är mitt tips

Även om själva lådan ser ungefär likadan ut på utsidan, så betyder det inte att det är likadant på insidan. De har ändrat ganska mycket på insidan mellan de olika generationerna.

Så jag skulle vilja påstå att det är omöjligt att byta moderkort mellan generationerna.

Om du vill se skillnaderna, så föreslår jag att du laddar ner manualerna till de olika generationerna och tittar på skisserna, så ser du hur olika de är.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-15 14:54

ok. det var ju tråkigt.
men hur vasst grafikkort kan man trycka in i en mac pro 1.1 då? ska nämligen köpa en sån till mycket bra pris.
den är 2x2.66ghz dual core xeon.

1
Bevaka tråden