Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket CMS ska jag välja

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket CMS lämpar sig bäst för en portfoliosite, kommer att lägga upp en del illustrationer och videos. Har hittills kollat in Joomla, Wordpress och Drupal, och skulle behöva lite vägledning för att välja.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-14 17:52

Personligen anser jag att Wordpress är bäst för portfolios, det är också extremt säkert
Wordpress är lätt, det blir snabbt snyggt och inte svårt att förstå. Väldigt stabilt!

Det finns även riktigt bra support till det Sen så kan du köpa många snygga och hyfsat billiga themes för portfolios Themeforest

Tycker även att Joomla är väldigt rörigt, iallafall om man jämför med Wordpress!

Ursprungligen av Jawhns:

Personligen anser jag att Wordpress är bäst för portfolios, det är också extremt säkert
Wordpress är lätt, det blir snabbt snyggt och inte svårt att förstå. Väldigt stabilt!

Det finns även riktigt bra support till det Sen så kan du köpa många snygga och hyfsat billiga themes för portfolios Themeforest

Tycker även att Joomla är väldigt rörigt, iallafall om man jämför med Wordpress!

ok, tack för tipset! har du nån erfarenhet av Drupal?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-14 18:11

Tyvärr inte!

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-02-14 18:18

med erfarenhet av Drupal och Wordpress säger jag lätt, WORDPRESS!

Underbart att arbeta med, ruggigt intuitivt och med bra support och en mycket bra plugin-bas! Om du vill testa dem, dra ner MAMP till datorn och ladda hem varsin install, det är ganska enkelt att testköra de båda på sin egen dator.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-15 09:22
Ursprungligen av krox:

Underbart att arbeta med, ruggigt intuitivt och med bra support och en mycket bra plugin-bas! Om du vill testa dem, dra ner MAMP till datorn och ladda hem varsin install, det är ganska enkelt att testköra de båda på sin egen dator.

Är inte tom BitNami :: WordPress ännu enklare att börja med?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-15 11:02
Ursprungligen av frazze:

Är inte tom BitNami :: WordPress ännu enklare att börja med?

Wordpress är riktigt enkelt som det är tycker jag, men möjligt att det kan vara bra

Det som är fint med Wordpress är att man har väldigt stor frihet, med hjälp av plug-ins eller themes så kan man verkligen göra sin sida exakt som man vill ha den!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-15 11:12
Ursprungligen av Jawhns:

Wordpress är riktigt enkelt som det är tycker jag, men möjligt att det kan vara bra

Det som är fint med Wordpress är att man har väldigt stor frihet, med hjälp av plug-ins eller themes så kan man verkligen göra sin sida exakt som man vill ha den!

Ahh, jag tror vi pratar om varandra. Bitnami-stacken som jag pratar om är troligen enklare att installera än att först dra ned MAMP och sedan Wordpress samt sluten urföra själva installationen av Wordpress. Med Bitnami förenklare du hela processen och kommer undan med bara ett steg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-15 11:40
Ursprungligen av frazze:

Ahh, jag tror vi pratar om varandra. Bitnami-stacken som jag pratar om är troligen enklare att installera än att först dra ned MAMP och sedan Wordpress samt sluten urföra själva installationen av Wordpress. Med Bitnami förenklare du hela processen och kommer undan med bara ett steg.

Aha, I get it now, hehe! Får kolla länken nästa gång innan jag uttalar mig!
Verkar dock riktigt bra!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-02-14 22:18

Om du vill ha en sida som är enkel att sköta och enkel att modifiera kan jag rekommendera Concrete5. Det är inte värdens snabbaste CMS, men den är extremt lättarbetad.

tack för bra svar! det lutar åt wordpress, tycker att det känns intuitivt och det verkar finnas bra templates. Ska slänga ett öga på Concrete...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-15 15:05

Wordpress är löjligt enkelt och har nästan oändliga möjligheter. Go for your life!

  • Oregistrerad
  • 2011-02-15 15:17

Instämmer i kören att Wordpress är absolut enklast av dom tre. För en portfolio kan ju dock tom wordpress vara lite i överkant. Ren HTML kan ju också duga (KISS - Keep It Simple, Stupid) är en bra måttstock för sånt

1
Bevaka tråden