Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kryptering håller ner trådlösa hastigheten på nyare Macar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett g/n WLAN hemma och med min gamla iMac (2008) fick jag OK hastigheter. När jag sen skaffade en ny MBP (slutet 2010) märkte jag att överföringshastigheten aldrig gick över 54 Mbps. Det visade sig att det var WPA personal som lade locket på på den nya maskinen (vilket det inte gjorde på den gamla). Bytte till WPA2 personal och plötsligt går det som det ska igen. Har sett att det finns massor av trådar om långsamt WLAN på 2010:s MBP:s på olika forum, så jag tänkte tipsa om denna fix

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-12 15:50

Vad händer om du väljer WPA Personal på din iMac 2008? Får du fortfarande "OK" hastighet?

Jag har inte haft liknande erfarenhet. Dock är det väl ändå inte skadande att använda WPA2 snarare än WPA. Det ger starkare skydd mot obehörigt användande och i stort sett alla moderna operativsystem har stöd för den krypteringstekniken.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-13 12:56

Det vore bra om TS kunde lägga till lite referenser till dessa forum så att vi andra kunde få förstahandsuppgifter.

Hej Frazze! Har tyvärr sålt iMac:en, så det går inte...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-21 10:34
Ursprungligen av anderslager:

Hej Frazze! Har tyvärr sålt iMac:en, så det går inte...

Referenserna till ovannämnda fora beror väl inte på din tillgång till din iMac?

Ursprungligen av frazze:

Referenserna till ovannämnda fora beror väl inte på din tillgång till din iMac?

@frazze:
Det som anderslager svarar på är inte din begäran om referenser. Han har svarat på din första begäran om att testa på iMacen (från inlägg #2)

@anderslager:
Om man svarar på ett tidigare inlägg, så måste man visa detta med ett citat. Annars tror alla att det är det senaste inlägget du svarar på. Och då framstår ditt svar som väldigt väldigt märkligt, och då blir det sådana här missförstånd.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

@frazze:
Det som anderslager svarar på är inte din begäran om referenser. Han har svarat på din första begäran om att testa på iMacen (från inlägg #2)

@anderslager:
Om man svarar på ett tidigare inlägg, så måste man visa detta med ett citat. Annars tror alla att det är det senaste inlägget du svarar på. Och då framstår ditt svar som väldigt väldigt märkligt, och då blir det sådana här missförstånd.

Sir, yes Sir

1
Bevaka tråden