Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype, tungt för en MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-02-12 04:05

Min mba (2008) kör fläkten på max (6200rpm @ 58-62°) konstant när jag har igång skype (senaste versionen). Har haft igång skype i ett samtal som varat 10h nu. Fläkten har gått på max hela tiden och enligt aktivitetshanteraren drar skype 30% cpukraft?

På min nya MBA 13" 1,83 så tar den senaste versionen mellan 20-23% av cpu vid videosamtal, så beroende på vad du har för cpu så kan det säkert stämma.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-02-12 12:47

Beror väl på hur mycket Skype utnyttjar din bandbred som nod? Vad har du för uppkoppling? Du kan prova att köra samtal med mobilt bredband, då borde du bli mindre intressant som nod åt Skypenätverket.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-12 14:04
Ursprungligen av reboot81:

Beror väl på hur mycket Skype utnyttjar din bandbred som nod? Vad har du för uppkoppling? Du kan prova att köra samtal med mobilt bredband, då borde du bli mindre intressant som nod åt Skypenätverket.

Jag har Tele2 mobilt bredband upp till 16mbit men plockar ut 5.5mbit.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-12 15:39
Ursprungligen av reboot81:

Beror väl på hur mycket Skype utnyttjar din bandbred som nod? Vad har du för uppkoppling? Du kan prova att köra samtal med mobilt bredband, då borde du bli mindre intressant som nod åt Skypenätverket.

Hur skulle Skype utnyttja min dator (nod) som transitplats i Skype(nätverket) för annan nätverkstrafik än min egen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-12 15:41
Ursprungligen av Elajtenworld:

Min mba (2008) kör fläkten på max (6200rpm @ 58-62°) konstant när jag har igång skype (senaste versionen). Har haft igång skype i ett samtal som varat 10h nu. Fläkten har gått på max hela tiden och enligt aktivitetshanteraren drar skype 30% cpukraft?

Jag upplever också att min MacBook Air Rev A ligger på ca 30% cpu. FaceTime är snällare i det avseendet.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-12 15:42
Ursprungligen av frazze:

Jag upplever också att min MacBook Air Rev A ligger på ca 30% cpu. FaceTime är snällare i det avseendet.

Den låg dock på 45% innan uppdateringen jag gjorde igår så viss skillnad gjorde nog uppdateringen.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-12 16:12

Med videokonversation pendlar den mellan 54 och 97% av cpukapacitet. Hur kan det vara så tungt?

Ursprungligen av Elajtenworld:

Med videokonversation pendlar den mellan 54 och 97% av cpukapacitet. Hur kan det vara så tungt?

Så är det för mig med på min MBP 2,53 Ghz. Det är något med Skype som drar en massa CPU. Det är riktigt dåligt.

  • Oregistrerad
  • 2011-02-12 18:51
Ursprungligen av Scarecrow:

Så är det för mig med på min MBP 2,53 Ghz. Det är något med Skype som drar en massa CPU. Det är riktigt dåligt.

Glömde bort att nämna att jag tagit ur batteriet eftersom jag ska få ett nytt skickat till mig. Läste att MB, MBP och MBA sänker cpuhastigheten till 1Ghz när den går enbart på laddaren. Vilket kan väl stämma då den är ganska mycket segare nu än igår innan jag tog ur batteriet.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-08-09 18:08

Kör Skype på en macbook air 2011 i7 1.8GHz. Datorn blir riktigt varm och processorn ligger på 98%..
Undra vad det är med Skype som gör detta?..

  • Medlem
  • 2011-08-09 18:29
Ursprungligen av _mattis:

kör skype på en macbook air 2011 i7 1.8ghz. Datorn blir riktigt varm och processorn ligger på 98%..
Undra vad det är med skype som gör detta?..

f l a s h !

1
Bevaka tråden