Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac 4.12 & 4.13 feedbacktråd

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Även denna vecka har vi uppdaterat 99mac med lite förbättringar här och var.

Förstasidan/nyhetsdelen
Nyhetsdelen av forumet har fått sig ett gäng mindre justeringar. Vi har minskat ner lite på de feta bruna delarna som introducerades förra veckan för lite bättre balans i designen och vi har justerat andra småsaker som att vi tagit bort ramar runt bilder. Kommentarerna har fått direktlänkar nu. "Senaste i forumet" har förenklats.

Fotoalbum
Albumsidorna har också fått sig rejäl en översyn. Bort med ramar, bakgrunder och skuggor, nu är de renare och snyggare. Även kommentarer på bilder ser bättre ut.

Profilsidorna
Profilsidorna har förbättrats. vBulletin är en stabil programvara, men den är knappast skapad enligt principen "less is more", vilket inte minst märks när man försöker navigera sig genom inställningar och profilsidor. Med Klarabaras hjälp har vi försökt förenkla dessa sidor genom att flytta om en del av informationen. Vi har även putsat på designen.

Toppmenyn
I toppmenyn finns det en länk till det som förut lite ologiskt hette "Hem", det heter nu Översikt och ligger under Uppdateringar. Länken "Inställningar" under användarnamnet går nu till rätt inställningar och inte till det som nu kallas översikt.

Men appen då, när kommer appen?
Som ni säkert vet vi det här laget jobbar vi i nära samarbete med vBulletin för att ta fram en iOS-app för 99mac. Det är rätt långt kommet redan, men vissa buggar återstår. Vi är faktiskt vB:s första externa partner och det är genom vårt betatestande som buggar hittas och förbättringar föreslås. Vissa buggfixar (som åäö) kommer först i nästa version av vB som vi måste invänta. Vi kan fortfarande inte ge något datum, bara meddela att det jobbas på detta varje vecka.

Senast redigerat 2011-02-15 09:51
  • Medlem
  • Nacka
  • 2011-02-11 17:34

Skön namn-historik:

Inställningar -> Hem -> Inställningar -> Översikt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-02-12 11:32

Jag tycker fortfarande att Uppdateringar är ett konstigt menyval för att nå sin Inbox.... Personligt eller Meddelanden hade varit bättre.

Ursprungligen av kenjon:

Jag tycker fortfarande att Uppdateringar är ett konstigt menyval för att nå sin Inbox.... Personligt eller Meddelanden hade varit bättre.

Ja, vi funderar fortfarande på den, jag är inne på Meddelanden också. Vi har bara inte åtgärdat det ännu.

Tycker fortfarande "gubben" som markerar skrivna i trådar borde ha en annan färg än rubrikerna i listor så det syns bättre.

Vi planerar uppdatering till 99mac 4.13 nu på fredag bestående främst av designuppdateringar och buggfixar. Nästa större uppdatering (99mac 4.20) är planerad till nästa fredag den 25:e och då kommer det hända en hel del

Imorgon torsdag kör vi go/no go möte och relase sker fredag morgon som vanligt.

Vi håller ett andra go/no go möte om en liten stund för release runt lunchtid idag av 99mac 4.13. Återkommer med mer info!

Vi håller ett tredje go/no go klockan 13.00. Det är några smågrejer som måste fixas.

99mac 4.13 lanserat - vi fortsätter använda denna feedbacktråd!

  • Medlem
  • 2011-02-19 21:52

Hur var det med "Logga ut"-funktionen?
Jag får den inte att fungera på iMac, MacBook, iPad eller iPhone. Även väner jag bett logga ut har misslyckats.

(PS. "Logga ut" tycks fungera tills man klickar på valfri länk och vips är man inloggad igen.)

Ursprungligen av DrDip:

Hur var det med "Logga ut"-funktionen?
Jag får den inte att fungera på iMac, MacBook, iPad eller iPhone. Även väner jag bett logga ut har misslyckats.

(PS. "Logga ut" tycks fungera tills man klickar på valfri länk och vips är man inloggad igen.)

Jag lägger med det som en bugg i projektsystemet så kommer vi fixa det i veckan som kommer.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-21 00:37

Jag gillar fortfarande inte räkningen av sidor på t.ex. Nya Inlägg.

1 av 5, 2 av 6 o.s.v

Sjukt ologiskt.

Ursprungligen av zappee:

Jag gillar fortfarande inte räkningen av sidor på t.ex. Nya Inlägg.

1 av 5, 2 av 6 o.s.v

Sjukt ologiskt.

Nä, det gör inte vi heller men problemet finns i själva vBulletin och vi vill inte buggfixa det utan har överlåtit åt dom själva att fixa felet.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-21 14:12
Ursprungligen av Björnström:

Nä, det gör inte vi heller men problemet finns i själva vBulletin och vi vill inte buggfixa det utan har överlåtit åt dom själva att fixa felet.

Okok, någon prognos?

Ursprungligen av zappee:

Okok, någon prognos?

Dom har bara 2585 rapporterade buggar just nu så vänta dig inte någon ändring imorgon
http://tracker.vbulletin.com/secure/IssueNavigator.jspa?reset=true&jqlQuery=project+%3D+VBIV+AND+resolution+%3D+Unresolved+ORDER+BY+priority+DESC%2C+key+DESC&mode=hide

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-21 17:21
Ursprungligen av Björnström:

Dom har bara 2585 rapporterade buggar just nu så vänta dig inte någon ändring imorgon
Issue Navigator - vBulletin JIRA

Fast de har ju prioritering på de olika buggarna.

Jag orkade dock inte leta i den listan.

Arbetet med 99mac 4.2 började igår men vi har fått lite problem då Arvid blivit sjuk och är hemma idag - förhoppningsvis är han snart frisk igen och kan deltaga i sprinten från och med imorgon...

Klarabara avslutade sin del i ombyggnaden av sajten idag och lämnade över dom sista skisserna. Vi har flera veckors jobb framför oss för att förverkliga alla ändringar...det är lättare att designa än att faktiskt bygga sajten.

Planen är fortfarande att vi gör en normal release på fredag!

Nu kör vi igång med releasemöte för 99mac 4.2!

Om allt går som det skall kommer vi uppdatera sajten efter lunch idag.

Då är vi redo för uppdatering! 99mac går ner i en halvtimme medan vi uppdaterar och sen är 4.2 uppe och kör!
Stänger denna tråd för att starta en ny feedback tråd för 4.2.x uppdateringarna.

1
Bevaka tråden