Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videokortstrubbel på PB12" reprise

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ajsbajs. Jag drog precis ut min VGA-adapter ur min PB 12" och satte in videoadaptern för att se på en DVD. Men tv:n bara rullade, fick ingen bild. När jag satte tillbaks VGA-adaptern igen vägrade datorn känna igen min Samtron-skärm och ville inte ha något annat än 800 x 600 plus att bilden är urvattnad och gulaktig.

Har logikkortet knasat sig igen? När jag fick datorn hade jag ett liknande problem. Det är väl det enda logiska (ursäkta ordvalet)?

Testa att stoppa in och ta ut kontakten ett par gånger, det brukar hjälpa när iBookarna flippar på fruktkakan.

Om inte så är det förmodligen ett hårdvarufel.

Tack, Fobie. Ska pröva.

Har också haft det problemet. Lösningen var att lämna in den på garrantiservice.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-10 16:46

Samma här. Min mac skickade ut en gulaktig bild på vgaporten, men bilden var helt perfekt på tvn så jag fick skicka in den jag med. Nu funkar den bra igen

Gick det så där förvånansvärt fort att få tillbaks datorn som jag upplevde förra gången (dvs. knappt två dagar)?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-11 13:20

Jag bor ju i Norrbotten så det gick väl inte sååå fort, men väl en vecka trots att den skickades ner till Örebro först av misstag så man får vara nöjd.

Japp det gick väldigt fort. Några dagar bara

1
Bevaka tråden