Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac som 3G router (internetdelning över WLAN/AirPort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-07-22 13:36

Hej!

Jag har en Mac Mini årsmodell 2007 och 3Bredband max med teoretisk maxhastighet på 16 mbit/s.

Jag vill göra så att min Mac mini delar ut den anslutningen till min bärbara dator. För att uppnå det gjorde jag följande efter sökningar på Google:

1: Gick in i Systeminställnignar-->Delning-->Internetdellning
2: Valde 3G anslutningen, bockade för Airport.
3 Gick in i AirPort alternativ och skrev in nätverkjsnamn och lösenord på 13 tecken (128 bitar).
4. Gick till min laptop med Windows XP och såg mitt nyskapade trådlösa acesspunkt och klickade på den.

MEN här är ett problem :(.....

Det går inte att komma åt den. XP laptopen säger att det inte går att komma åt nätverket för att den formodligen inte längre finns.

Någon som kan det här?

Tack på förhand!

L

Det kanske inte är till någon hjälp, men har du testat att slå av lösenordskravet? Jag har haft en del problem med lösenordsbiten när det kommer till att ansluta Windows XP-stationer. Utgår ifrån att det beror på att XP är äldre än asfalten utanför min lägenhet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-07-22 18:52

Vilken lösenord syftar du på? WEP krypteringen eller administrationslösenordet på Macen?
Har du fått det att fungera med XP då ?

Ursprungligen av kels:

Vilken lösenord syftar du på? WEP krypteringen eller administrationslösenordet på Macen?
Har du fått det att fungera med XP då ?

WEP-krypteringen så klart.
Jag kör inte längre Windows XP, men jag har haft problem med det tidigare.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-02-11 14:24

Jag bumpar den här tråden, har samma problem som Kels. Har någon tips på lösning?

Tack!

1
Bevaka tråden