Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Undertexter utan XBMC/Plex?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Min Apple TV är på väg mot Sverige. Hurra! Men, en fråga..

Går det att få undertexter till ATV till sådant man streamar från datorn? Jag är inte särskilt intresserad av att installera xbmc/plex till en början.

Säg att jag laddar hem en MKV-fil, gör om den till H.264 och streamar till ATV. Finns det något officiellt sätt att skicka med undertexter? Eller kan jag lägga in dom i videospåret på något sätt? (dvs göra dom till en del av bilden).

Skickar en random iPhone/iPad-app till den första som kommer med rätt svar som jag kan använda (dvs när den lilla apparaten anländer)

Tack på förhand!

Får jag köpa en app till mig själv månntro.. efter lite mer googlande hittade jag det magiska ordet. "soft subtitles"

iSubtitle

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-10 16:14
Ursprungligen av jonaseriksson:

Får jag köpa en app till mig själv månntro.. efter lite mer googlande hittade jag det magiska ordet. "soft subtitles"

iSubtitle

Är inte säker på om iSubtitle gör något som Handbrake inte gör. Jag skulle annars rekommendera Handbrake, eventuellt i kombination med iFlicks för att få all Metadata.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-10 23:54

Vad ska man med Handbrake till om man har iFlicks? Helt pointless.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-11 10:19
Ursprungligen av zinned:

Vad ska man med Handbrake till om man har iFlicks? Helt pointless.

Tja, jag använder Handbrake till att lägga till "soft subtitles", som väl var frågan från början. Gör iFlicks alltså detta också? Isåfall ska jag självklart endast använda mig av iFlicks. Har du lust att berätta hur man gör?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-11 13:53
Ursprungligen av zippe8:

Tja, jag använder Handbrake till att lägga till "soft subtitles", som väl var frågan från början. Gör iFlicks alltså detta också? Isåfall ska jag självklart endast använda mig av iFlicks. Har du lust att berätta hur man gör?

Sorry, jag tycker själv att subtitles bara är i vägen så jag tänkte inte på att det var något du använde Handbrake till.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-02-11 14:21

Håller i och för sig med om det. Har dock några icke-engelsktalande filmer där detta är nödvändigt. Min franska/italienska/mandarin/koreanska är inte vad den borde vara...

1
Bevaka tråden