Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min Mac Mini (2010) har börjat hänga sig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-08 23:11

Jag har en 2010 Mac Mini (2,4 GHz) som jag köpte i augusti 2010. Den fungerar som mediacenter till min TV. Fram tills idag har den fungerar klanderfritt. Ikväll hände dock något oväntat. Plötsligt hängde sig datorn. Inget meddelande eller något, bara totalt stopp. Vid första omstarten kunde jag inte ens komma åt nätverkskortet. I "om den här datorn" var det helt blankt. Efter ett par omstarter till kan jag nu komma ut på nätet. Datorn hänger sig dock på samma sätt efter c:a 30 min.

I vanliga fall har jag en extern HD kopplat till den. Kör internet via ethernet. HDMI till TVn samt en Magic Trackpad.

Har självklar kopplat bort allt extra för att se om det var problemet. Ingen lycka. Har uppgraderat minnet till 2x2GB från OWC. Minnet har dock fungerat klanderfritt sedan oktober så det borde inte vara det.

Finns fler än jag som har exakt samma probem;

Apple - Support - Discussions - 2010 Mini random freezes ...

Någon som har några förslag? Hårdvaruproblem?

Om det inte fungerar att installera om operativsystemet så återstår nog bara att du lämnar in den. Du har trots allt garanti kvar, och det skadar aldrig att utnyttja den och se om det hittas några fel.

Ja det låter som hårdvarufel tyvärr...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-14 12:27

Sjukt, nu har den fungerat utan avbrott i nästan en vecka. Kan det ha varit överhettning av ngt slag kanske?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-14 16:44

Jag har märkt lite konstigheter på min mac mini också. Har hängt sig lite då och då med den där "starta om" skärmbilden som kommer upp. Kan inte riktigt relatera det till något speciellt direkt heller. Och har tyvärr inte tagit mig tid att forska vidare med det.

Jag misstänker någon form av överhettning, men är osäker på det.

Man ska väll kunna köra några tester från OS X skivan som du också kanske skulle kunna testa. Finns nog en del trådar om felsökning.

1
Bevaka tråden