Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker hel/halvslutna hörlurar med BT, vilka rekommenderas?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-04 17:23

Jag är på jakt efter ett par hörlurar, icke pluggar, för att användas tillsammans med iPhone och iPad, ibland även med min Macbook Pro. Jag vill att de ska köras över Bluetooth då jag inte orkar med att ha kabeln dragandes innanför kläderna. Kontroll av volym samt möjlighet att byta låt framåt och bakåt är ett krav, mikrofon för att användas vid samtal är ett stort plus.

Jag hittade dessa Sennheiser Worldwide - PX 360 BT men lyckas inte se ifall de har mikrofon.

Vilka använder ni och vilka rekommenderar ni?

Nån tidning gav Sennheiser MM 400 Bluetooth Headset 4/5 stjärnor, dock vet jag inte hur bra dom funkar med iPhone/iPad som är lite känsliga för BT :-/
(inte haft chans att testa än..)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-07 21:37

Ok, tack för tipset

De verkar dock lite klena, till skillnad från PX 360 som jag länkade till. Det verkar väldigt svårt att hitta just denna typ av lurar som stödjer BT, varför vet jag inte

Någon som har mer tips?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-07 22:20

Undra hur det är med MM450, de borde matcha mer mot PX 360.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-07 21:59

Har testat MM 400 med iPhone 4 och de lät riktigt bra, över förväntan. Risken är att PX 360 inte har mic precis som du skrev. De borde låta ungefär likadant.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-07 22:16
Ursprungligen av Jetwash:

Har testat MM 400 med iPhone 4 och de lät riktigt bra, över förväntan. Risken är att PX 360 inte har mic precis som du skrev. De borde låta ungefär likadant.

Hittade denna - Sennheiser MM400 Bluetooth Stereo Headphones – Review.|.Gear Diary

Enligt dem så stödjer inte MM400 skip på knapparna när den är kopplad till en iPhone, alltså att hoppa fram och bak mellan låtar. Det är ju en fet dealbreaker

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-07 22:32

Alternativt lyssna på dessa, de funkar på iPhone med fram o bak från säkra källor
Omdmen om Philips SHB9000

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-08 16:17
Ursprungligen av Jetwash:

Alternativt lyssna på dessa, de funkar på iPhone med fram o bak från säkra källor
Omdmen om Philips SHB9000

Jag köpte dessa nu under dagen och de verkar helt perfekt, jag ska givetvis testa de mer grundligt under kvällen men det verkar oerhört lovande

Jetwash - Stort tack för tipset!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-07 23:01

De från Philips ovan, de verkar inte så dumma. Jag hoppas kunna testa dem live på Teknikmagasinet under morgondagen, ska bli intressant

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2011-02-08 18:46

Kanon! Skriv gärna lite intryck + och - sen om dessa lurar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-02-16 11:54

Nå, dags för lite reflektioner.

Jag upplevde i början en del avbrott i ljudet när jag spelade musik, det liksom hoppade till för bara ett ögonblick, men det är väldigt sällan jag upplever det nu. Kvaliteten under samtal är sådär men samtidigt kan man väl inte begära för mycket, tycker jag. Det kan komma lite missljud ibland, någon form av vinande ljud men jag störs inte överdrivet mycket av det när det sker. En positiv överraskning är att man kan använda Voice Control direkt från lurarna, man håller inne Svara-knappen lite och det triggas. Dock lyckas jag inte få det att fungera optimalt men det finns där iaf Lurarna ju också möjlighet att köra över kabel då de har en ingång för 3,5mm kabel. Mycket bra för de som önskar att kunna göra det. Basen är mer än tillräcklig för mig i dessa lurarna, den är inte överdriven så den dränker andra register utan i mitt tycke kanon.

Alltså, jag är absolut nöjd. Skulle jag drista mig till ett betyg så skulle jag kanske kunna sätta det till 8 av 10, där det blir lite minus för samtalskvaliteten som inte är lika hög som ljudkvaliteten vid musik.

1
Bevaka tråden