Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOMEGA Screenplay TV-link kräver UPnP-Server

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mediaspelare är en sak som kan få vuxna män gå i gråt.

Aldrig varit med om en sådan otroligt korkad skitprodukt i hela mitt liv.

Precis allt är krångligt, fult, segt, billigt, fullsmäckat med dåliga användargränssnitt osv.

jag börjar bli förbannat less.

Hade en Sony U10 elelr ngt sånt, billig (199:- men klarade bara AVI)

bytte den ... mot en Netgear där varenda sak man ville göra krävde 17 tryck på den lilla fjärren. Den klarade strömma, men var så krånglig att frun vägrade pella på den. Alls.

Ner till NetOnNet och hittade en Ryan nånting mini, snygga menyer, gjort av samma efterblivna designteam som designar allt i Linuxväg. Ikonerna såg man aldrig skillnad på så man läste hela tiden bara texten under dem ändå. hittade inte datorn trots öppnade brandväggar, SMS-shares, inpetande av "Workgroup", resettande, uppdatering av programvaran, läsande på forum och allmänt svärande.

Nånstans här var jag beredd spela gura i ngn mörk gatukorsning och sälja min själ....

ner till NetonNet igen då, jag är hej och du med personalen där numera....

Bytte till en iOmega Screenplay TV Link Director Edition (sic!)

Får det mesta att funka, dock inte nätkoppling, samma visa igen...

Datorn heter 10.0.1.2, Min Timemachine heter 10.0.1.1, funkar som router, DNS och "gateway".
Iomegan blir asignad 10.0.1.9

Nu senast har jag hittat att jag måste ha "UPnP-server"-programvara i datorn, kör igång XBMC på macen, öppnar allt, tillåter allt, delar ut på nätverket (förmodligen till hela norra Europa med...). Nepp, den vill inte.

vad är bästa grejen ihop med en mac utan att totalfucka upp sin Mac med diverse programvaror. Jag köper det som krävs, men det skall funka.

Funderar på ATV 1:an och fylla den med ngt hack.

Som frun säger "fan, jag vill ju bara se filmen!"

Just nu har jag en liten pryl som jag har Adidasnätverk till (minnepinne) och så vill jag inte ha det. Hjälp! Seriöst! Hela söndagen har förstörts av den här skiten.

Ordningen i mitt liv är återställd.

Apple TV 2

frid!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2011-02-07 20:03

Tänkte tipsa om detta.

För min del är det helt obegripligt vilket skräp folk står ut med vad gäller datorer, mobiler, mediaspelare och liknande. Men de vet väl inte bättre.

Väldigt trist dock att mediamaffian inte låter oss betala för och hyra film direkt till den bara, så man kunde slippa tanka hem de filmer man vill se.

Man får vad man betalar för.

Ja, efter att ha installerat den på ca en kvart - och då har jag lagt in "görlånga" lösen till iTunes Store osv så funkar precis allt.
Man kan se på Flickr, Youtube.

Den är snabb, svarar snabbt, enkel hantera. Har en fjärr som man vill låta ligga framme....man vill inte lägga undan den...

Frugan älskar den, så snyggt och enkelt. "Lark Rise" var lätthittat i listan och liksom inga överraskningar - mer än positiva.

Köpte ett "krockat" ex - den hade vart på utbyte men kartongen var fortf inte snygg. Fick den för 1000:-
lite som ett plåster från en kille i personalen som tyckte lite synd om mig (fem besök på NetonNet på en vecka...).

Summa summarum - helnöjd

1
Bevaka tråden