Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilpool lurendrejeri

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er,

Har funderat länge på att gå med i en bilpool. Gillar tanken och ser mest fördelar med det.

MEN - tog en titt och jämförelse mellan sunfleet.se och en vanlig statoilbil

Det är dyrare med bilpool!?

Jösses vad dyrt! Borde det inte bli en ganska mycket bättre affär i så fall att gå ihop med några likasinnade om en begagnad Aygo, eller något liknande?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-06 14:23

Det är klasskillnad på bilarna också.

Yes!!

vissts är det skillnad på bilarna. men - det är rejält stor prisskillnad med. det skall vara kännbart billigare med bilpool. sunfleet drivs av volvo och herz...så det är egentligen en förtäckt biluthyrning :-/

jag har tidigare räknat på en bilpool och det går att göra rejält mkt billigare. problemet är ju driften av den och man har ju inte tid över till sånt...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-07 01:57
Ursprungligen av el gringo:

vissts är det skillnad på bilarna. men - det är rejält stor prisskillnad med. det skall vara kännbart billigare med bilpool. sunfleet drivs av volvo och herz...så det är egentligen en förtäckt biluthyrning :-/

jag har tidigare räknat på en bilpool och det går att göra rejält mkt billigare. problemet är ju driften av den och man har ju inte tid över till sånt...

En Volvo C30 är nästan dubbelt så dyr som en IQ

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-02-06 20:42

Jag vill minnas att drivmedlet ingår i bilpoolhyran. Men visst, det är ju fortfarande prisskillnad till bilpoolens nackdel.

Kan du inte jämföra likadana bilar med likadana villkor?

  • Oregistrerad
  • 2011-02-08 12:13

Det där är ju inte en riktig bilpool.

1
Bevaka tråden