Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback på nytt forum!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-02-02 23:14

Hej!
Jag och en vän till mig har skapat ett forum och skulle vilja ha lite feedback på det av er här på 99mac!

Det är ett helt vanligt forum med bara Apple-relaterat innehåll. Efter att ha jobbat med det i flera månader nu så blir man lätt lite blind och därför behöver vi er hjälp!
Har ni hittat något som spontant ser väldigt dåligt ut? Har ni hittat några pinsamma grammatiska fel? Let us know!

Var inte rädda för att ge negativ kritik, det behöver vi! Men samtidigt vill ju självklart veta om det finns något som är positivt!

Adressen till forumet är iForum.nu

Tack!

Senast redigerat 2011-02-03 10:13

Alltså, ska det se ut såhär? Chrome 8, Mac OS X Snow Leopard

Men cool slogan, den var rolig!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-02-03 08:40
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, det har redan påpekats här att sidan ser konstig ut i Chrome och Safari. Jag fyller på detta, och säger att den ser precis lika konstig ut i Firefox.

(se skärmdump i inlägg #2)

Vilken webbläsare har ni använt för att testa sidan?

"There´s a thread for that"

Apostrof och accent är helt olika tecken, som används till olika saker. Ni har använt en accent, vilket gör att det blir ett stort fult mellanrum mellan e och s. Om man använder rätt tecken, en apostrof, så blir det mycket snyggare.

Vi hade problem med att css filer försvann igår kväll därför det såg så fel ut... men ska vara fixat nu så kolla igen så ska du se skillnad! Tack för tipset om apostrof och accent där vi ska ändra det inom snar framtid!

Tack för feedback

Ursprungligen av wilhelmsson:

För mycket scrollande på sidan, vill ha min info direkt. sätt profilsnubben till vänster/höger om inläggen så blir sidan mindre

Sen hoppas jag inte det vita mellanrummet skall vara där?

Ser ut som ovan bifogad bild... Safari 5,0,3 OSX 10.6.6

Som sagt vi fick problem med webhotellet igår och därför försvann filer... Kolla igen så ska du nog se skillnad

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Men cool slogan, den var rolig!

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Sen tror jag, och nu är jag lite neggig, att det svåra för er kommer att vara att få användare, hur snygg ni än skulle göra det. Användarbaser tar rejält med tid att bygga upp...

Kul att du gillade slogan!

Jo visst är det svårt att få till en stor användarbas men vi valde oss att försöka göra detta och förhoppningsvis kommer användarna med tiden!

Sen tror jag, och nu är jag lite neggig, att det svåra för er kommer att vara att få användare, hur snygg ni än skulle göra det. Användarbaser tar rejält med tid att bygga upp...

För mycket scrollande på sidan, vill ha min info direkt. sätt profilsnubben till vänster/höger om inläggen så blir sidan mindre

Sen hoppas jag inte det vita mellanrummet skall vara där?

Ser ut som ovan bifogad bild... Safari 5,0,3 OSX 10.6.6

Släng in lite roligare färger, svart/vitt/frått känns så PC..hellre blått grönt och rosa...

Ursprungligen av Tobbie:

Har ni hittat något som spontant ser väldigt dåligt ut?

Ja, det har redan påpekats här att sidan ser konstig ut i Chrome och Safari. Jag fyller på detta, och säger att den ser precis lika konstig ut i Firefox.

(se skärmdump i inlägg #2)

Vilken webbläsare har ni använt för att testa sidan?

Ursprungligen av Tobbie:

Har ni hittat några pinsamma grammatiska fel?

"There´s a thread for that"

Apostrof och accent är helt olika tecken, som används till olika saker. Ni har använt en accent, vilket gör att det blir ett stort fult mellanrum mellan e och s. Om man använder rätt tecken, en apostrof, så blir det mycket snyggare.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-02-03 07:43

Hej!

Tyvärr så hände något med webhotellet igår kväll vid klockan 23 som gjorde att en eller flera css filer försvann från våran server!
Nej forumet ska inte se ut som det gör nu...
Vi håller på att försöka få tillbaka alla filer under dagen och tyvärr så kommer forumet se ut sådär till kvällen förmodligen ...

Vi förstår ni tycker det ser konstigt ut men det är för att filer försvunnit som sagt..!

Update 08:24:

Vi har laddat upp temat på nytt på forumet igen och nu ska allt vara rätt igen!

Så nu kanske ni kan se bättre om hur det egentligen är på design och så!

Senast redigerat 2011-02-03 08:25

Bra ställe att marknadsföra en ny sajt med samma innehåll

Om jag var ni skulle jag försöka nischa mig mot ett område där det inte redan finns överväldigande konkurrens. Inom forumvärlden är det oftast "störst är bäst" eftersom ingen orkar engagera sig i ett forum utan innehåll och medlemmar. Det blir moment 22 - för att få medlemmar behövs medlemmar och innehåll... Varför starta en tråd om något som redan diskuteras på dom stora sajterna med 1000+ inloggade dygnet runt?

Hitta en unik nisch eller expertskribenter inom något område så kan ni nog få lite fart!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-02-03 12:46

Två frågor: vilket program/tjänst görs sidan i/på?
Vad kan sidan ge mig som inte 99.se/forum ger?

Sidan ser allt annat än dåligt ut, men den ser lite PC-forum ut i mina ögon.

  • Medlem
  • 2011-02-05 22:35

Är det här en sorts demptråd?
Mailen I Min Iphone Fungerar Inte! *löst* - iForum

Den gav inte direkt mersmak...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-09 09:29
Ursprungligen av Baron:

Är det här en sorts demptråd?
Mailen I Min Iphone Fungerar Inte! *löst* - iForum

Den gav inte direkt mersmak...

Antar att du menar demO tråd?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-03-17 20:03

Vi har nu uppdaterat iForum återigen!
Vi har nu bytt bakgrundsfärgen från svart-blå till en mer gräddvit färg.
I samband mer bakgrundsbytet så valde vi även att uppdatera loggan och vi har nu lagt till en Macbook Air i loggan!

Kom gärna med feedback på vad som är bra och vad som vi borde göra bättre

MVH
Tobias

Senast redigerat 2011-03-17 20:47

Det ser fortfarande ut som ett PC-forum av någon anledning, svårt att sätta fingret på vad det är. Sen är den ständigt återkommande frågan: varför? Vad erbjuder ni som inte 99.se eller MacWorld har? Forumet verkar vara lika dött som Zune...

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-03-17 22:41

Det är foldrarna till vänster under forumdelarna som gör det. (PC känslan alltså) Men, dött var ordet sa Bull.

Ursprungligen av Mattias L:

Det är foldrarna till vänster under forumdelarna som gör det. (PC känslan alltså) Men, dött var ordet sa Bull.

Där satte du fingret på det åt mig. Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-18 02:34

Min kritik kommer här.

Designen:

Sloganen bör ligga i linje med loggan.

Gör en egen "utseende meny" eller liknande, istället för att ha 2 st pilar som ligger på helt olika ställen som hidar divar. Den som stänger den högra kolumnen ser förövrig konstig ut då den blir genomskinlig till höger.

På eran mobilsida: varför står det "skicka" på knappen för att byta tillbaka till vanlig vy?

Ha en lite större margnal mellan tråd kolumnen och navigerings kolumnen. 5-10px mer.

Koden:
Ni har 5600st rader av css i index.html som ni inte använder. Finns det någon anledning till det? annars länka in css:en fårn ett separat dokument.

Lägg allt java script precis innan den stängande body taggen. Så laddas sidan snabbare.

Det var några få förbättringar jag tycker kan göras.

Men för 18 dollar så tycker jag ni fick ett rätt bra tema!
Magnetic - IPB skins and vBulletin styles from Skinbox

Citat:

vilket program/tjänst görs sidan i/på?

Dom använder: Community & Forum Software - Invision Power Services, Inc..

För övrig så håller jag med föregående svar: Vad kan ni erbjuda som ingen annan kan erbjuda?

Senast redigerat 2011-03-21 00:40
1
Bevaka tråden