Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

YouTube (Flash) funkar inte

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min tjej fick hem sin nya macbook pro idag och den strular lite :S går inte att kolla youtubeklipp bla. Verkar ha något med flash att göra. Jag kör på precis samma versioner på allt med min gamla macbook och för mig har det aldrig strulat.. någon som löst det?

Apple har förklarat ett allt större krig mot Adobe när det kommer till flash. Om jag minns rätt så gick Steve Jobs ut och sa att Apple kommer att dumpa stödet för detta och låta användare installera det på egen hand. Kanske är så att man har gjort det nu.

Du kan ladda ner en ny version av flash på Adobe Flash Player - Downloads. Om detta inte fungerar så kan du säga till så kanske det finns andra lösningar på ert problem.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-02-05 00:16

Det enklaste sättet att fixa problem med Flash är en enkel avinstallation följt av en nyinstallation.

  1. Ladda hem avinstallationsprogrammet och en ny Flash version.

  2. Avsluta alla webbläsare.

  3. Avinstallera Flash med avinstallationsverktyget.

  4. Installera den senaste Flash-versionen.

sedan kan man gå in på youtube och säga till att mn vill kika på klippen med html5 också.

En site mindre som då brukar skiten...

installera sedan Clicktoflash så kan du välja när du vill ha ngt i Flash.
Aftonbladet blir uthärdligt och genererar inte massiv stressrelaterad hjärnblödning...

Tackar. Testade att installera om allt men ville sig inte :s. O inte HTML 5 heller? Det är ju konstigt att min gamla stridsmaskin kan kolla men inte hennes även om vi har samma versoner av osx, safari, ja allt :s

Testat Firefox?

kan det inte vara en säkerhetsinställning så att ni någonstans ställt in att Flash inte får användas?...eller nåt i den stilen. En bekant har fått ngt liknande på sin windows laptop

När jag fick min MacBook Air kom den inte med Flash installerat. Jag drog ner en själv och det går utmärkt att titta på.

Adobe - Installera en annan version av Adobe Flash Player

Jag drömmer om flashfri värld det här tar en väl steget närmare:
http://www.verticalforest.com/2010/10/27/youtube5-version-2/

Senast redigerat 2011-02-05 22:41
  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-05 22:30

Vertical Forest :: YouTube5 Version 2

Bästa Safari extension ever.

//Rob

1
Bevaka tråden