Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärminställning ?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nu försökt och försökt att optimera skärm inställningarna på min externa led tv som jag har samman kopplat med min macbook pro.

Men det som händer är att man inte ser sidorna på tv , alltså den övre menyraden ( Högst uppe där Safari, Arkiv, Rediger mm. finns.)

Jag har ställt in på 1920 X 1200 men samma problem uppstår.

Är det någon som har haft något liknande problem som kan hjälpa mig att lösa detta ?

  • Medlem
  • 2011-01-31 18:02
Ursprungligen av allanos:

Har nu försökt och försökt att optimera skärm inställningarna på min externa led tv som jag har samman kopplat med min macbook pro.

Men det som händer är att man inte ser sidorna på tv , alltså den övre menyraden ( Högst uppe där Safari, Arkiv, Rediger mm. finns.)

Jag har ställt in på 1920 X 1200 men samma problem uppstår.

Är det någon som har haft något liknande problem som kan hjälpa mig att lösa detta ?

Sist jag kopplade in en mac mini till min lcd-TV så fanns det någon inställning där man kunde "finjustera" så att bilden fyllde TV-rutan på optimalt sätt med extra reglage i skärminställningsrutan. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad det hette, men det hette någonting med "over scan" eller något liknande, vilket hade den funktionen du eftersöker. Funkade skitbra för mig.

Så du menar att du ha provat att mata ut 1920x1080 från datorn till TV:n? Som Korsriddaren nämner har bl.a. en Sharp-TV jag har en knapp på fjärren som växlar over/underscan varav det ena visar hela bilden från datorn och det andra visar det du nämner.

Löste det hela med inställningar på samsung tv !! tv löste problemet åt mig !

1
Bevaka tråden