Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak till 4.2.1 ute!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-04 08:19
  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-02-04 11:43
Ursprungligen av ;:

Fixar detta även unlock för 4.2.1 på iPhone 4?

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-02-04 14:52
Ursprungligen av jonasn:

Fixar detta även unlock för 4.2.1 på iPhone 4?

Svaret på det verkar vara "nej".

Ursprungligen av ;:

Guide: Jailbreak iOS 4.2.1 Untethered on iPhone 4, 3GS, iPad, iPod, Apple TV with GreenPois0n RC5 | Redmond Pie

jonasn: NOTE: If your iPhone 4 rely on an unlock, do not update to iOS 4.2.1 yet as doing so will upgrade your baseband, making it impossible for now to unlock.

Såhär går det att låsa upp också: Jailbreak iPhone 4 4.2.1 with GreenPois0n RC5 and Unlock with Ultrasn0w [Guide] | Redmond Pie

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-02-07 00:14

Funkade klockrent och gick snabbt. Nu ska jag bara lista ut vilket av mina program det är som kraschar springboard..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-04 12:40
Ursprungligen av ;:

Befinner man sig redan på 4.2.1 utan att ha "sparat" sitt gamla baseband så får man vänta till en ny unlock släpps. Förmodligen släpps den när Verizon iPhone 4 släpps den 11 feb

Ursprungligen av xtrem:

Befinner man sig redan på 4.2.1 utan att ha "sparat" sitt gamla baseband så får man vänta till en ny unlock släpps. Förmodligen släpps den när Verizon iPhone 4 släpps den 11 feb

4.3 släpps i samma veva, man får hoppas Greenp0ison har något ess i rockärmen för 4.3.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-02-04 13:01
Ursprungligen av ;:

Det stämmer inte att man bara kan använda om man har tethered nu. Citerar Chpwn på twitter:
"(Be sure to restore before using if you're currently tethered, and do note that it is currently Mac *only*.)"

Ursprungligen av ;:

Kan man låsa upp iphone 4 4.2.1 idag?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-04 18:55
Ursprungligen av NiboRRobiN:

Kan man låsa upp iphone 4 4.2.1 idag?

Beror på baseband.

Ursprungligen av zappee:

Beror på baseband.

Vad menar du med baseband? Och hur kollar jag upp det?
Tacksam för svar. Mvh

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-02-05 14:51
Ursprungligen av zappee:

Beror på baseband.

Jag har kvar 01.59.00 men trodde att Baseband var tvunget att uppdateras om man körde 4.2.1. Ska kolla guiden keptang postade här ovanför och testa nu.

(det verkar ta en stund innan nya inlägg syns.. när jag svarade mig själv igår såg jag inga nya inlägg)

NiboRRobiN: Du kollar baseband genom att gå in i inställningarna --> Allmänt --> Om. Kolla under Modemfirmware.

Ursprungligen av jonasn:

Jag har kvar 01.59.00 men trodde att Baseband var tvunget att uppdateras om man körde 4.2.1. Ska kolla guiden keptang postade här ovanför och testa nu.

(det verkar ta en stund innan nya inlägg syns.. när jag svarade mig själv igår såg jag inga nya inlägg)

NiboRRobiN: Du kollar baseband genom att gå in i inställningarna --> Allmänt --> Om. Kolla under Modemfirmware.

tack för hjälp

Jag har " 03.10.01 "
Så nu till frågan igen, kan jag låsa upp min telefon idag?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-02-06 03:23
Ursprungligen av NiboRRobiN:

tack för hjälp

Jag har " 03.10.01 "
Så nu till frågan igen, kan jag låsa upp min telefon idag?

Nej, du måste uppgradera till någon av - 04.26.08, 05.11.07, 05.12.01, 05.13.04, 06.15.00, or 01.59 baseband(modem firmware).

och sedan köra iClarified - iPhone - How to Unlock the iPhone 4, 3GS, 3G Using UltraSn0w

Ursprungligen av ;:

Får se om jag jailbreakar min senare eller skippar det.

Ursprungligen av ;:

Hur updaterar man sin Baseband?

Känns lite onödigt att vi har två parallella trådar om exakt samma sak.

Fortsätt här i stället:
http://www.99.se/upplasning-jailbreak/282583-jailbreak-iphone-ios-4-2-1-a.html

/Mod

1
Bevaka tråden