Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TVersity, VMware och iPad

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem att få Tveristy fungera med följande uppsättning. iMac med OS X 10.6.6, med WMware Fusion 3, som jag sen försöker komma åt från iPad eller bärbar dator. Internet går vi en Airport extreme, och porten 41952 är öppnad.

När jag skriver in http://x.x.x.x:41952 så kommer jag till invalid request.

Är helt ny med Tversity så jag hoppas någon kan hjälpa mig? Syftet är att komma åt Hulu från iPaden samt min Xtreamer. Om ni har förslag på annan lösning så mottages den tacksamt.

Har du gjort en portforward till din gäst i VMware Fusion 3?

Ursprungligen av keptang:

Har du gjort en portforward till din gäst i VMware Fusion 3?

Tack för snabbt svar.
Jag kollar på eftermiddagen när jag kommer hem, för jag har inte gjort någon portforward till WMware.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Tack för snabbt svar.
Jag kollar på eftermiddagen när jag kommer hem, för jag har inte gjort någon portforward till WMware.

ok, gör det så kommer det fungera.

Lättare sagt än gjort tydligen. Har svårt att hitta en guide på hur jag gör i VMware. Något tips på länk eller möjlighet att skriva ner några rader på hur jag gör?

Ursprungligen av Mats Börjesson:

Lättare sagt än gjort tydligen. Har svårt att hitta en guide på hur jag gör i VMware. Något tips på länk eller möjlighet att skriva ner några rader på hur jag gör?

Det har inget med VMware att göra, du gör det i din router.

Ursprungligen av Mats Börjesson:

...med WMware Fusion 3...

Ursprungligen av Mats Börjesson:

...inte gjort någon portforward till WMware.

Det heter VMware. Jag har ändrat i trådens rubrik.

/Mod

Aaaa nu börjar jag förstå. Ursäkta min tröghet, men man petar inte med datorn så mycket längre.

När jag portkopplar till min iMac så använder jag ju 10.0.1.3, men när jag kollar under nätverk i Windows så får jag ju fram en 192.168.xxx.xxx. Hur gör jag för att få fram VMwares interna IP?

Jag använder mig av NAT-koppling i VMware.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-02-04 10:53

Du bör välja bridged connection i Fusion.

Se förklaringen här: VMware Communities: Understanding Networking in VMware Fusion

Det interna ip-numret kan du lätt se genom att öppna Windows' kommandotolk och köra kommandot ipconfig.

Utförligare instruktioner här: How to find your Internal IP Address in Windows | eHow.com

1
Bevaka tråden