Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara windows filer från parallells?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Har parallells 3.0 på min minimac m 10.5.8. Har alldeles för lite minne så jag ska få mer intallerat nästa vecka. Ska sen uppdatera till en nyare parallells. Tänkte för säkerhets skull försöka rädda mina windows filer så inget händer. Kopieras de när Time Machine säkerhetskopierar??? Jag har försökt ansluta en extern hårdisk till parallells, får upp rutan om jag vill ansluta den, klickar ok men sen finns den inte när jag går in i den här datorn. Hur gör jag enklast för att spara alla dokument och specialfiler???

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-02-04 10:34

Från KB Parallels: How to backup virtual machines

"Do a manual backup: go to Home/Documents/Parallels/[VM name] folder and copy the xxx.pvm file to any external storage device."

Detta är alltså något du gör från Finder, inte från Windows i Parallels.

Parallels Desktop 3 är rätt gammalt vid det här laget. Med version 6 följer tydligen en smartare integration med Time Machine. Utan den funktionen är Time Machine-säkerhetskopior fasansfullt slösaktiga med hårddiskutrymme.

Tack, jag provar att lägga över den mappen på en extern hårddisk. Det borde väl inte hända något när mer arbetsminne installerats men sen ska jag uppgrader till version 6, då känns det bra att ha koipa på allt....

1
Bevaka tråden