Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake - kan inte välja språk på barnfilm

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-02-02 12:29

Hej,

Jag försöker föra över en av barnens DVD-filmer till datorn (för vidare färd till iPaden). Har gjort detta förut och minns det som att jag då kunnat välja språk under audio.

Nu får jag det dock inte att fungera. Filmen har svenskt och danskt tal men när jag hittar inte hur jag väljer svenska och om jag inget väljer blir det danska.

Någon som har några tips?

Så här ser det ut:

På bilden ser jag att du har valt "Title" nr 2. Det kan vara så att Handbrake ser de svenska och danska filmerna som två olika Titles. Svenska finns kanske som Title 1 eller 3. Vad finns mer att välja på under "Title"?

  • Medlem
  • 2011-02-02 14:10

Tack för tipset! Jag provade med nummer 1 men det blev samma sak då med.

  • Medlem
  • 2011-02-02 15:02

Finns det några fler alternativ att välja på Source under Audio Tracks? Jag har ibland sett att det finns ett antal "Unknown" att välja på, och att något av de kan vara svenska.

  • Medlem
  • 2011-02-02 21:10

Så här ser det ut när jag provar med en annan DVD.

Någon som vet hur en DVD som kan spelas med två språk bara kan ha ett alternativ som visas i Handbreak?

  • Medlem
  • 2011-02-02 21:06

Nej, jag var också inne på det, men det finns bara en unknown samt alternativet none. Vad menas med de olika track1, track 2, track 3 osv.?

1
Bevaka tråden