Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Östersund?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-06-07 21:20

Då jag kommer att vara i Östersund första veckan i juli (datorlös) så blir det svårt att hålla sig uppdaterad om vad som händer på forumet...
Vad kan då vara bättre än en macpub?
Några trevliga östersundsbor här som har lust att träffas en kväll och snacka Mac?

Tjena, då har du en som ställer upp. Ser fram emot det och kan kanske skrapa ihop några fler till dess

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-13 10:11

Ställer gärna upp om jag råkar vara kvar då. Jag brukar inte vara häruppe så mycket trots att min lägenhet står här.

Flyttar i Juli från Östersund till Göteborg dessutom.

Hoppas din vistelse här blir trevlig även utan mig!

  • Medlem
  • 2003-06-13 11:41

Skulle vara kul, om det passar in med jobbet mm.
Kan höras närmare för att se om det passar in...

/Magic

  • Oregistrerad
  • 2003-06-15 02:04

Möjligen...

Vi Skåningar väntar med spänning på direktsändningen, eller åtminstone en binge bilder från evenmanget.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 10:30

Jag föreslår torsdag 3/7.
Tyvärr har jag ingen koll på vilka "pubar" som finns eftersom det är sex år sedan jag var där senast, så det vore bäst om någon annan föreslår ställe...

Ska upp nån gång i sommar

  • Oregistrerad
  • 2003-06-26 11:48

Plats?
Tid?
Från och med söndag 29/6 så har jag inte tillgång till 99mac så om någon är intresserad av pub bör det spikas så snabbt som möjligt...
Föreslå tid och plats så kommer jag.

3/7 blir bra för mig och jag har inte varit på O'Learys ännu men det ser trevligt ut, annars kan man ju gå vidare. Marité ska vara trevligt och ska ligga vid kajen vid Badhusparken.
Skåningar kan kanske inte räkna med en iSight-rapport men är välkomna att komma upp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-26 14:05

O'learys är "18-årsgängets" hållplats i Östersund. Vardagar är jag ej säker på klientelet dock.

Marité är nog ganske juste, har faktiskt aldrig varit där. Jag själv brukar hamna på Simon & Viktor eller Hotell Emma (Dalwhinnies), både sköna pubhak. Båda på gågatan. Sen ner i gränderna finns lite pubar men det är lite för gammalt för mig (28 bast).

Kommer du om det blir 3/7 Linus?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-26 14:24
Citat:

Skrevs ursprungligen av Thomas Olausson
Kommer du om det blir 3/7 Linus?

Nej tyvärr. Den 2/7 åker jag upp till Östersund från Göteborg och packar in min lägenhet i hyrlastbilen. På morgonen den 3/7 åker jag tillbaka till Göteborg, så det blir lite svårt, annars hade jag varit där.

Edit: Blir förövrigt rumskompis med Kenneth Pilo i Göteborg! Skojjigt
Edit2: Ja inte att jag flyttar in hos han, men arbetsplatsmässigt då va.

Kul och trevligt med arbetsstöd. För övrigt talade jag med Progg på macworld.se precis, jag nämnde att det kommer en till Mac-människa till stan eftersom han huserar där. Synd att du inte kunde kan komma men du lär väl komma upp en annan gång.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-28 18:07

Ok, det verkar som Marité är det som gäller.
Jag ser till att hitta det lagom till kl 19.00 Torsdag 3/7 så får vi se om det finns några fler Macmänniskor där...
Min bror hänger nog med så i värsta fall blir det en minimacpub med 2 pers

Då har det uppstått ett problem här, jag får eventuellt ett nytt jobb på måndag och det är naturligtvis kvällsjobb just den veckan:( Jag får återkomma med mer info.

Då är problemet ett faktum, jag jobbar 3/7. Det gör jag visserligen den 4/7 med men slutar klockan 20.00 mitt i stan. Skulle det vara lätt att ändra till fredagen kommer jag och min flickvän gärna men det är väl lite sent antar jag:(

1
Bevaka tråden