Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

kan inte skriva ut med min skrivare med inbyggd Wi-Fi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har googlat och testat mig fram på olika sätt men får det aldrig att funka..

När jag försöker lägga till skrivaren (Epson stylus photo px700w med inbyggd Wi-Fi) hemma så kommer den inte upp som alternativ på min MBP. I skolan har jag tex lagt till skrivare via deras ip-adresser men hemma vet jag inte vilken ip-adress routern har tilldelat skrivaren.

Det fungerar att skriva ut om man kopplar datorn med USB sladden som vanligtvis är kopplad till stationära Pc:n. Hur gör jag för att få reda på ip-adressen till skrivaren? för jag antar att det är den jag behöver för att kunna skriva ut utan att behöva koppla datorn till skrivaren via USB sladden hela tiden.

Vet inte riktigt hur jag ska formulera min fråga men jag hoppas ni förstår och har en lösning på mitt problem

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-01 18:07
Ursprungligen av chaalle:

men hemma vet jag inte vilken ip-adress routern har tilldelat skrivaren. )

Kolla i din routers admin-gränssnitt. Där brukar det finnas en lista över anslutna klienter och deras IP-adresser.

kanske en dum frågan men vart hittar jag de då?
och hur ser jag vilken adress jag ska använda?

Senast redigerat 2011-02-01 18:27
  • Medlem
  • 2011-02-01 18:36

Vad är det för router? Normalt brukar man ju gå in på routerns ip-nummer via en web-browser. Tex http://192.168.1.1. Vi behöver nog lite mer kött på benen för att kunna hjälpa.

  • Medlem
  • 2011-02-01 18:44

stor utvikbar Kom-igång-plansch, en CD, USB-sladd.

Följ de anvisningarna och allt fungerar fint.

Jag installerade en sådan för en månad sedan hos en vän och USB-sladden behövdes för att föra över de inställningarna installationsprogrammet på CD:n till skrivaren. Sedan behövdes inte USB-sladden mer. Inga IP-nummer behövdes. Skrivaren behövde bara routerns namn och lösen.

Följ bara stegen i tillverkarens anvisningar.

1
Bevaka tråden