Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få bort/ändra förvald "Title" vid PDF-export?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag printar från FileMaker till PDF så kommer det som förval med en gammal titel på dokumentet (se skärmbild). Denna skulle jag gärna få bort, men jag hittar inte var informationen plockas ifrån. Någon som vet?

Du kan specificera Titel mm själv om du använder ett manus i stället.
Jag känner inte riktigt igen varifrån du fått fram rutan. Är det när du väljer Spara/Skicka poster som...?
Vilken version av FileMaker gäller det?

Det är utskriftsdialogen, när jag väljer PDF > Spara som PDF...

FM 8.5

Senast redigerat 2011-01-31 22:29

Gå upp i menyn Arkiv och välj Spara/Skicka poster som… Rubrik mm är alltid tomma om du går den vägen i stället.

OK, tack, ska kolla på det.

Man kanske borde lägga upp en knapp som skapar en PDF av aktuell post, med en viss layout, och mailar den till angiven mailadress... men som med så mycket annat känns det som om det går fortare att få jobbet gjort manuellt, än att ta reda på hur man gör för att lägga till nya tidsbesparande grunkor...

Fixade äntligen ett manus som skapar en PDF av aktuell post och lägger upp den i ett nytt mail. Det var enkelt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-01-09 19:09

Bra jobbat! Undrade hur länge du skull skjuta upp det här... Skönt att det är klart! Gillar förresten din avatar

1
Bevaka tråden