Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Pro 2010 och Intel SSD diskar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2011-01-10 22:02

Man kan inte installera Windows 7 på en MacBook Pro 7.1 med Intel SSD Disk.

Vid installation av Windows 7 identifieras inte disken. Felet är känt av Intel och Apple, men ingen vill tydligen åtgärda problemet.

Apple - Support - Discussions - 2010 13" MBP 2.4GHz. No support for 3rd ...

Därför skall ni INTE köpa Intel SSD diskar om ni har årets MaBook Pro 13" 2010 och måste använda ett alternativt operativsystem.

// Born loser

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-01-11 21:04

Sen finns väl inte stöd för TRIM i MacOS? Och det borde gälla mac generellt eller, inte bara macbook pro?
Kör dock intel ssd i min macmini htpc, till det fungerar det klockrent

  • Medlem
  • Sala
  • 2011-01-30 19:57
Ursprungligen av dhanjel:

Sen finns väl inte stöd för TRIM i MacOS? Och det borde gälla mac generellt eller, inte bara macbook pro?
Kör dock intel ssd i min macmini htpc, till det fungerar det klockrent

Att "TRIM" inte finns i Mac OS X påverkar inte stabiliteten. TRIM är en funktion gjord av Windows/Microsoft så vitt jag känner till lika mycket som t ex "Sudden Motion Sensor" har utvecklats av Apple. OS X ska enligt Steve Jobs ha inbyggda funktioner för motsvarande hantering av SSD disken.

Finns många trådar om det.

Ursprungligen av Jonait:

Att "TRIM" inte finns i Mac OS X påverkar inte stabiliteten. TRIM är en funktion gjord av Windows/Microsoft så vitt jag känner till lika mycket som t ex "Sudden Motion Sensor" har utvecklats av Apple. OS X ska enligt Steve Jobs ha inbyggda funktioner för motsvarande hantering av SSD disken.

Finns många trådar om det.

Tvivlar på Steve Jobs uttalande. INGEN utvecklare inom eller utom Apple har bekräftat detta, tills dess snackar Jobs snömos för journalister. Vi har sett tecken på en pågående intern utveckling av TRIM stöd men än så länge inget annat.

Garbage collection fungerar men är absolut inte samma kaliber som TRIM.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2011-01-30 18:15

Senaste versionen av Intel firmware åtgärdar problemet, tack Intel

Intel firmware download

1
Bevaka tråden