Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag nedladdade filmer över till min externa hårddisk?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ok, så kanske har jag lagt denna fråga under fel rubrik. Då får gärna moderat flytta den rätt.
När jag hämtar musik på nätet så använder jag Vuze. Musiken laddas ner och då den är klar och därmed hamnar i mitt Vuzebibliotek så drar jag helt enkelt vald skiva/låt till enhet iPhone. Enkelt och smidigt.
Men nu, med film, har jag problem.
Jag pluggar in min externa hårddisk.
Hämtar en film med hjälp av Vuze. Den ligger snyggt och prydligt nedladdad i mitt bibliotek i Vuze.
Men hur tusan ska jag nu få över filmen till min externa hårddisk?
Jag har dragit/kopierat och försökt på alla möjliga vis.
Inget funkar.
Hur gör man?

Har iMac.

Är det upphovsrättsskyddade saker du laddar från torrentsidor och liknande du menar? Isåfall får det inte diskutera här på 99.se.

Eller så är det tillåtet, who knows.

Ursprungligen av keptang:

Är det upphovsrättsskyddade saker du laddar från torrentsidor och liknande du menar? Isåfall får det inte diskutera här på 99.se.

Eller så är det tillåtet, who knows.

Problemet är ju inte som du tar upp nedladdning, det handlar ju om överföring av data på hårddisken ?

Högerklicka och kopiera?

Kan du föra över annat till hårddisken, kan du inte det så antar att jag du har NTFS format på den externa hårddisken, det är ett Windows format som inte stöds på mac, formatera den till FAT32 så kan både mac och Windoze skriva/läsa från den externa, eller formatera den till Mac's format, då kan endadst Mac läsa/skriva.

Finns program på nätet som hjälper dig med detta, kostar runt 2-300.

Hoppas det var svaret på din fråga!

Ursprungligen av keptang: