Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Remote Desktop lösningen på detta problem?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-01-28 13:20

Jag försöker förstå om jag skall köpa Remote Desktop eller inte, det jag vill kunna göra är följande:
Jag vill kunna komma åt min jobbdator med tillhörande externa diskar hemmeifrån.
jag vill kunna få upp hur det ser ut på skärmen på min jobbdator hemmeifrån.

kan jag detta om jag köper Remote Desktop? och fungerar det smidigt??

tack så väldans för hjälpen.

Jag använder TeamViewer för just detta, vilket är gratis för privat bruk.

Ett annat alternativ som kostar pengar är annars MobileMe och funktionen Back to my Mac. Då kan man antingen ansluta för fjärrstyrning via inbyggda skärmdelningen i OS X. Eller så kan man välja att ansluta till sina externa hårddiskar bara.

Man kanske inte prenumerar på MobileMe bara för det här men det innehåller även mer.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-01-28 21:33

Att kunna se hur det ser ut på jobbdatorns skärm hemifrån är enkelt. Antingen genom tipsen ovan, eller via LogMeIn, vilket också är gratis i deras enklare variant.
Ett väldigt smidigt program är ScreenSharingMenulet.
För att komma åt dina diskar blir det värre. Men om du kan se din jobbdator kan du starta emailprogrammet på den, och maila dej filerna du vill ha hem.

Ursprungligen av kenjon:

Att kunna se hur det ser ut på jobbdatorns skärm hemifrån är enkelt. Antingen genom tipsen ovan, eller via LogMeIn, vilket också är gratis i deras enklare variant.
Ett väldigt smidigt program är ScreenSharingMenulet.
För att komma åt dina diskar blir det värre. Men om du kan se din jobbdator kan du starta emailprogrammet på den, och maila dej filerna du vill ha hem.

Med TeamViewer kan man föra över filer. Man kan även köra VPN.

Glöm inte Dropbox heller.
Dropbox - Home - Online backup, file sync, and sharing made easy.

2 GB gratis utrymme. Om man synkar sina jobbfiler med Dropbox så är det bara att fortsätta där man slutade när man kommer hem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-01-29 00:20

Jag lägger mina två ören på Teamviewer, helt klart. Ett fantastiskt program, de ska verkligen hedras för att de låter oss använda det gratis.

1
Bevaka tråden